Operatorzy komórkowi nie boją się masowego przenoszenia numerów do konkurencji po zniesieniu od 6. lipca opłaty za przenoszenie numeru do innego operatora, chociaż według niektórych zainteresowanie tą usługą wzrośnie.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury od 6. lipca klienci nie będą płacili za przeniesienie numeru do innego operatora komórkowego. Rozpatrzenie wniosku w tej sprawie w sieciach mobilnych ma potrwać 6 godzin, a przeniesienie numeru 1 dzień roboczy. Do tej pory trwało to średnio 38 dni i kosztowało 50 zł. Szerzej o nowej procedurze pisaliśmy w tej wiadomości.
Takie warunki przenoszenia numerów spowodują wzrost zainteresowania zmianą operatora. Nie oczekuję, że będzie to wzrost lawinowy, ale na pewno takie ułatwienie zwiększy popularność zmiany operatora - powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, do której należy operator marki Orange.
Raczej pozostaniemy na poziomie tysięcy niż dziesiątków tysięcy miesięcznie. Jestem też zdecydowanym optymistą, jeśli chodzi o Orange. Od początku uruchomienia MNP w 2005 roku mamy najkorzystniejszy bilans z trzech największych operatorów i jestem przekonany, że tak zostanie, także przy darmowym przenoszeniu - dodał Jabczyński.
Od początku 2009 roku do końca kwietnia w sieciach komórkowych przeniesiono niecałe 60 tys. numerów - wynika z danych TELEPOLIS.PL. W całym 2008 roku było to blisko 193 tys. numerów.
Także PTC nie oczekuje masowej migracji.
Obecnie usługa przenoszenia numerów jest powszechnie dostępna za opłatą 50 złotych, co m.in. w opinii UKE nie stanowi żadnej bariery dla klientów. Tak więc skrócenie czasu przeprowadzenia tej procedury raczej nie spowoduje znaczącego wzrostu migracji użytkowników. Jednocześnie jako operator sieci o najniższym wskaźniku odejść i najwyższym przyroście liczby abonentów optymistycznie podchodzimy do wprowadzanych zmian. Tym bardziej, że już wkrótce w ofercie pojawią się atrakcyjne modele telefonów niedostępne u innych operatorów - poinformowało biuro prasowe PTC.
Liderem MNP był w maju Play, do którego przeszło ze swoim numerem 65% klientów zmieniających operatora. Podtrzymujemy nasze plany - 3 mln klientów na koniec 2009 roku. Szybka zmiana jest dla nas doskonałym rozwiązaniem, o które postulowaliśmy od początku działalności - podał w komunikacie prasowym P4, operator sieci Play.
Źródło tekstu: PAP