DAJ CYNK

Razem w sieci: Orange chce pomóc rodzicom w chronieniu dzieci przed zagrożeniami

Mieszko Zagańczyk

Wydarzenia

Sieć Orange wystartowała z polską odsłoną inicjatywy promującej odpowiedzialne korzystanie z technologii.

Otaczające nas zewsząd technologie to nie tylko ułatwienie w codziennym życiu, ale także zagrożenia. Na nie najbardziej podatne są dzieci i nastolatki, które często nie potrafią  oddzielić świata wirtualnego od rzeczywistości. Sieć Orange wystartowała z polską odsłoną inicjatywy promującej odpowiedzialne korzystanie z technologii. Ruszył także portal Razem w sieci, przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć więcej o świadomym korzystaniu z możliwości, jakie daje cyfrowy świat.

Rodzice mogą od dziś korzystać z nowego serwisu internetowego stworzonego przez Orange - Razem w sieci, który znajduje się pod adresem www.orange.pl/razemwsieci. Znajdą tam informacje i wskazówki, odpowiadające na najbardziej aktualne dziś pytania: od kiedy dziecko powinno zacząć korzystać z urządzeń multimedialnych; jak odpowiednio zabezpieczyć pierwszy smartfon dziecka, jak chronić najmłodszych w internecie.

Zobacz: Podpisano Deklarację współpracy na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w Internecie
Zobacz: Bezpieczeństwo osobiste - nowa aplikacja Google'a ma pomóc w ratowaniu życia

Na portalu znalazły się również wskazówki, dotyczące tego, jak rozmawiać z nastolatkiem zanurzonym w wirtualnym świecie, który jest dla niego równie ważny, jak ten offline; gdzie szukać pomocy, gdy dzieje się coś niepokojącego; co robić, jeśli mamy wrażenie, że spędzamy za dużo czasu przed ekranem. 

Wśród porad nie zabrakło informacji, jak zabezpieczyć komputer i smartfon, ale też jak wykorzystać pozytywnie możliwości, które technologie stwarzają. Można też pobrać specjalny test, który pomoże ocenić, ile czasu rzeczywiście spędzamy w internecie i czy nie stwarza to ryzyka uzależnienia.

Zobacz: Samsung podpisał z Ministerstwem Cyfryzacji porozumienie na rzecz cyberbezpieczeństwa
Zobacz: Aplikacje mobilne rewolucjonizują bankowość. Sztuczna inteligencja zapewni bezpieczeństwo

Od dziś w mediach można też zobaczyć spoty towarzyszące globalnej kampanii świadomościowej Orange. Widzowie są świadkami emocji, jakie przeżywa rodzic wręczający swojej córce pierwszy smartfon. Prowokuje to u niego refleksję nad własnymi nawykami związanymi z korzystaniem z cyfrowych narzędzi. Kampania wspierająca bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z technologii będzie prowadzona w 27 krajach, w których działa Orange. Spot wyreżyserowała Katia Lewkowicz, a producentem jest Publicis Conseil.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Orange