DAJ CYNK

RCS w Polsce: telekomy rozmawiają w sprawie wdrożenia nowego standardu wiadomości

Marian Szutiak

Wydarzenia

W Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji odbyły się prace dotyczące adaptacji standardu Global System for Mobile Communications Association w zakresie Rich Communication Services. Ich efektem jest dokument, w którym wyszczególniono rekomendacje w sprawie funkcjonalności usługi RCS oraz rozliczeń międzyoperatorskich.

W Polskiej Izbie Informatyki i Telekomunikacji odbyły się prace dotyczące adaptacji standardu Global System for Mobile Communications Association w zakresie Rich Communication Services. Ich efektem jest dokument, w którym wyszczególniono rekomendacje w sprawie funkcjonalności usługi RCS oraz rozliczeń międzyoperatorskich. Rynek telekomunikacyjny w Polsce rozwija się coraz szybciej, co pociąga za sobą wzrost potrzeb klientów w zakresie zaawansowanych usług komunikacyjnych, wykraczających poza klasyczną komunikację SMS oraz MMS. Odpowiedzią na to ma być standard RCS (Rich Communication Services), który umożliwia przesyłanie znacznie większej ilości informacji od swoich starszych „kuzynów”. Oprócz tekstu, jak w SMS-ach, i prostej grafiki, jak w MMS-ach, nowe rozwiązanie umożliwia także przesyłanie wysokiej jakości zdjęć, filmów, animacji, grafiki itp.

Zobacz: Samsung i Google będą współpracować w celu zwiększenia popularności wiadomości RCS na Androidzie
Zobacz: Conversational messaging, RCS... co z tymi wiadomościami?

RCS jest rozwijany między innymi przez GSMA, jako następca wiadomości SMS i MMS oraz kolejny etap postępu technicznego w sektorze telekomunikacyjnym. Z punktu widzenia operatorów telekomunikacyjnych działających na polskim rynku ważne jest, aby wybrane przez nich platformy RCS, czyli systemy umożliwiające obsługę nowej postaci komunikacji, oparte na standardach RCS GSMA, mogły ze sobą współpracować i nie powodowały zakłóceń podczas integracji międzyoperatorskiej. Celem jest tu zapewnienie najwyższej jakości usług komunikacyjnych użytkownikom końcowym w Polsce oraz interoperacyjności systemów krajowych z rozwiązaniami RCS wdrażanymi w innych państwach.

Członkowie Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji uważają, że określenie w Polsce standardu rozwiązań RCS będzie wywoływało skutki prokonkurencyjne. Współpraca w ramach Izby ma natomiast charakter otwarty wobec podmiotów, które zamierzają uczestniczyć we wdrożeniu rozwiązań RCS w Polsce. Celem podjętych w Izbie dyskusji jest przygotowanie się do skorzystania na polskim rynku z interoperacyjnego rozwiązania postrzeganego na świecie jako techniczny następca standardów SMS oraz MMS.

Operatorzy Orange Polska, P4 (sieć Play), Polkomtel (sieć Plus) oraz T-Mobile wypracowały rekomendacje dotyczące wprowadzenia standardu RCS w Polsce oraz modelu rozliczeń międzyoperatorskich. Szczegółowe informacje są dostępne w tym dokumencie.

Zobacz: Czas pożegnać Google Allo. Dziś ostatni dzień działania komunikatora Google
Zobacz: Startują testy RCS w Polsce

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji