DAJ CYNK

Rynek pozaoperatorski będzie rósł

WitekT

Wydarzenia

Duże marki chcą sprzedawać coraz więcej urządzeń na wolnym rynku, małe chcą wejść do oferty operatorów. Coraz droższe telefony w promocjach telekomów zachęcają do zakupu telefonu na raty u niezależnego dystrybutora - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Duże marki chcą sprzedawać coraz więcej urządzeń na wolnym rynku, małe chcą wejść do oferty operatorów. Coraz droższe telefony w promocjach telekomów zachęcają do zakupu telefonu na raty u niezależnego dystrybutora - pisze Dziennik Gazeta Prawna.

Samsung sprzedaje teraz około 75% urządzeń w Polsce poprzez sieci komórkowe, planuje jednak zwiększenie liczby smartfonów i tabletów oferowanych w sklepach do 40%. Z kolei NTT, które niedawno pochwaliło się umową z Plusem, chce połowę urządzeń sprzedawać w kanale operatorskim. Sławomir Mastej z Manty uważa, że w ciągu pięciu lat dojdzie do sytuacji, w której większość urządzeń sprzedawana już będzie za pośrednictwem marketów.

Dla producentów nowy trend nie jest korzystny. W umowach z sieciami komórkowymi marże są stabilne i wynoszą około 20%. Markety pozwalają zarobić 10-15% i stawki lecą w dół. Do współpracy z największymi sieciami telefonii komórkowej producentów zachęcają nie tylko marże. Dzięki umowom z operatorami większa jest przewidywalność biznesu, bo z wyprzedzeniem znana jest wielkość zamówień.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Dziennik Gazeta Prawna