DAJ CYNK

Tell kupił Jadartela

WitekT

Wydarzenia

Na przełomie września i października poznański Tell przejął większość punktów sprzedaży firmy Jadartel, jednego z najstarszych dilerów Centertela. Miał on silną pozycję we wschodniej i centralnej Polsce, a jego punkty doskonale uzupełniły sieć sprzedaży wielkopolskiej firmy. Kosztów transakcji nie ujawniono, ale w branży mówi się, że Tell zapłacił słono.
Dalsza część tekstu pod wideo
 
Na przełomie września i października poznański Tell przejął większość punktów sprzedaży firmy Jadartel, jednego z najstarszych dilerów Centertela. Miał on silną pozycję we wschodniej i centralnej Polsce, a jego punkty doskonale uzupełniły sieć sprzedaży wielkopolskiej firmy. Kosztów transakcji nie ujawniono, ale w branży mówi się, że Tell zapłacił słono.

Po tej akwizycji jego sieć obejmuje już 140 punktów oraz 60 konsultantów klientów biznesowych. Dzięki temu stał się największym graczem w sieci Idei. Tell kontroluje około 20 proc. całej sprzedaży sieci dilerskiej, ale ma ochotę na znacznie więcej. Szef dilera zarzeka się, że nie interesują go akwizycje całych sieci, a jedynie najlepszych punktów sprzedaży. Podstawowym wyznacznikiem jest rentowność każdego z nich. Wielkopolska firma nie ma planów dywersyfikacji działalności. Zamierza więc koncentrować się na dalszej współpracy z Centertelem oraz sprzedaży produktów grupy TP.

Dalszy rozwój sieci będzie wykorzystywał środki angażowane przez udziałowców (największy do fundusz BBI Capital) i kredyty długoterminowe. Spółka nie wyklucza jednak skorzystania w przyszłości z innych instrumentów finansowych. W przypadku zwiększonych potrzeb inwestycyjnych udziałowcy są gotowi zwrócić się w kierunku rynku kapitałowego.
Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu