DAJ CYNK

Wyniki Grupy Cyfrowy Polsat po 4Q2016

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

W IV kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,535 mld zł (roczny wzrost o 2%) oraz zysk netto w wysokości 342 mln zł (roczny wzrost o 47,7%). EBITDA całej Grupy wyniosła 902 mln zł, a marża EBITDA 35,6%.



W IV kwartale 2016 roku Grupa Cyfrowy Polsat uzyskała przychód na poziomie 2,535 mld zł (roczny wzrost o 2%) oraz zysk netto w wysokości 342 mln zł (roczny wzrost o 47,7%). EBITDA całej Grupy wyniosła 902 mln zł, a marża EBITDA 35,6%.

Na koniec roku grupa miała 5,883 mln klientów kontraktowych (spadek o 0,6% w skali roku), którzy opłacali łącznie 13,255 mln usług (+5,1%). Wraz z ofertą prepaid łączna liczba usług (RGU) wyniosła 16,525 mln i była wyższa o 0,3% od tej przed rokiem. Średni przychód na klienta (ARPU) w przypadku usług kontraktowych wyniósł 90,70 zł miesięcznie i był o 2,7% wyższy niż przed rokiem, w ofercie prepaid średnia miesięczna opłata za usługę wyniosła natomiast 19,20 zł (+3,8%).

2016 rok grupa zakończyła z bazą liczącą (różnica r/r):

  • 6 730 427 kart SIM w usługach abonamentowych (+3,3%),
  • 1 757 742 kart SIM z ofertą mobilnego Internetu (+10,2%),
  • 2 972 443 kart SIM w ofercie przedpłaconej (-17,2%; ubytek 619 293 kart SIM w skali roku),
  • 218 589 kart SIM w ofercie przedpłaconej mobilnego Internetu (-5,5%).

Daje to łącznie 11 679 201 aktywnych kart SIM, względem 11 934 404 na koniec 2015 roku. Oznacza to niewielki spadek na (poziomie 2,14%), pomimo dużego, negatywnego wpływu ustawy antyterrorystycznej na rynek prepaid. Ubytki w prepaidzie zniwelował częściowo wzrost w segmencie abonamentów mobilnego Internetu.

Z oferty łączonej smartDOM na koniec 4Q16 korzystało 1 306 463 klientów, co stanowi 27,9% wzrost w skali roku (o 285 291). Łączna liczba usług w tym programie wyniosła 3 870 173 (wzrost o ponad 831 tys.; +27,4%), a na jednego klienta przypadają średnio 3 usługi.

Smartfony niemal zupełnie wyparły już telefony tradycyjne w procesie sprzedażowym. Na koniec IV kwartału z tego typu urządzeń korzystało już ponad 63% klientów Grupy Cyfrowy Polsat. W styczniu 2017 roku zasięg LTE grupy docierał do 99% populacji kraju, a HSPA/HSPA+ do prawie 100% populacji Polski.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: pixabay

Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat, wł