DAJ CYNK

CloudMail od nazwa.pl – poczta e-mail, na której atuty warto zwrócić uwagę

Arkadiusz Bała (ArecaS)

Artykuł sponsorowany

Poczta e-mail w chmurze


Poczta e-mail to w dalszym ciągu filar praktycznie każdego biznesu, dlatego nie warto poprzestawać na darmowej skrzynce, a wybrać usługę, która spełni wszystkie nasze wymagania.

Rok 2020 przyniósł nam pandemię, a wraz z nią chaos i utrudnienia, które jeszcze kilkanaście miesięcy temu trudno było sobie wyobrazić. Dystans społeczny? Międzynarodowe korporacje przechodzące z dnia na dzień na tryb pracy zdalnej? Lockdowny? To tylko część utrudnień, z którymi muszą się mierzyć przedsiębiorcy. Na szczęście z pomocą przyszła technologia i o ile wideorozmowy okazały się zaskakująco udaną alternatywą dla spotkań w cztery oczy, tak nie w każdym scenariuszu sprawdzały się równie dobrze. Postawmy sprawę jasno – „call” na którymś z komunikatorów to nie jest najlepszy sposób przekazania kontrahentowi faktury lub potwierdzenia szczegółów umowy. W większości przypadków nie sprawdzi się także jako sposób na nawiązanie pierwszego kontaktu z potencjalnym partnerem biznesowym. Tutaj cały czas króluje e-mail i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższej przyszłości miało się to zmienić.

Skoro poczta e-mail dla niejednej firmy stała się filarem działalności biznesowej, warto poświęcić jej nieco więcej uwagi. Niby rzecz oczywista, a jednak nie dla wszystkich, skoro wielu przedsiębiorców w roli firmowej skrzynki nadal wykorzystuje którąś z popularnych darmowych usług. Na pierwszy rzut oka niby to samo (w końcu jakoś tam da się odbierać i wysyłać maile), a jednak wiąże się z tym kilka dość znacznych problemów.

Rzecz pierwsza i najbardziej prozaiczna – kwestia wizerunku. Firmowy e-mail jest jak wizytówka i bardzo często już na jego podstawie nasi potencjalni kontrahenci będą wyrabiali sobie o nas opinię. Jeśli chcemy być odbierani jako profesjonaliści, adres we własnej domenie to w zasadzie konieczność.

Sprawa druga – korzystając z darmowych skrzynek jesteśmy bardziej narażeni na spam, często dostarczany przez samego dostawcę usługi. Drobiazg? Nie do końca – konieczność przekopywania się przez masę bezwartościowych wiadomości angażuje czas, utrudnia skupienie się na prowadzeniu biznesu i zwiększa ryzyko, że przeoczymy naprawdę ważnego maila. To także większe zagrożenie ze strony wiadomości mających na celu wyłudzenie danych oraz zawierających złośliwe oprogramowanie.

Ale co najgorsze – i tu dochodzimy do trzeciego punktu – używając darmowej skrzynki wcale nie musimy paść ofiarą ataku, by nasze dane wpadły w niepowołane ręce. Dostawca usługi cały czas ma do nich dostęp. Na domiar złego większość z nich chętnie korzysta z możliwości zaglądania do naszych maili, by na tej podstawie profilować kierowane do nas reklamy. Jeśli samo w sobie nie brzmi to wystarczająco groźnie, to powtórzę: jakaś obca firma cały czas przegląda m.in. dane finansowe naszego przedsiębiorstwa, dane pracowników oraz nasze rozmowy z klientami i partnerami biznesowymi. Czy naprawdę chcemy się na to godzić w imię oszczędności kilkudziesięciu złotych rocznie?

CloudMail – wszystko to, co powinna mieć biznesowa poczta e-mail

Na szczęście obok darmowych skrzynek na rynku nie brakuje profesjonalnych alternatyw. Wśród nich wyróżnia się usługa CloudMail oferowana przez nazwa.pl. W ramach wybranego przez nas pakietu możemy liczyć nawet na 2 TB miejsca na dane, możliwość wykorzystania własnej domeny (a nawet wielu domen w przypadku wyższych wariantów), obsługę bardzo dużych załączników (całkowity rozmiar wiadomości e-mail może wynosić aż do 1 GB), czy możliwość przypisania do serwera pocztowego adresu IP z wybranego przez nas kraju. A to tylko część z jej atutów.

CloudMail od nazwa.pl

Taka poczta to także wyższe bezpieczeństwo. Dostawca usługi zapewnia nam ochronę antywirusową i antyspamową, regularny backup, zabezpieczenie przed atakami DDoS oraz szereg innych rozwiązań, które mają zapewnić, że przechowywane przez nas dane nie wpadną w niepowołane ręce. Nie bez znaczenia jest przy tym fakt, że serwery wykorzystywane przez nazwa.pl znajdują się na terenie Unii Europejskiej, głównie w Polsce, a sama usługa zapewnia pełną zgodność z lokalnymi przepisami.

Gdybym jednak miał wskazać główny atut usługi CloudMail, byłoby to zaplecze technologiczne dostawcy. Firma nazwa.pl, jako jedna z nielicznych w Polsce, zapewnia hosting w technologii cloud, z którego dobrodziejstw możemy skorzystać także w przypadku poczty e-mail. W ramach takiego rozwiązania ruch jest rozdzielany dynamicznie między wiele serwerów pracujących w klastrach, co zapewnia lepszą dystrybucję zasobów, a z perspektywy użytkownika przede wszystkim większą wydajność i niezawodność. Maile dochodzące z opóźnieniem nie będą nas już dłużej martwić. Podobnie nie musimy się bać, że na skutek awarii lub wzmożonego ruchu stracimy dostęp do naszej skrzynki.

 

Skracając nieco cały ten powyższy wywód – usługa CloudMail oferuje wszystko to, czego można by oczekiwać od poczty e-mail przeznaczonej dla użytkowników biznesowych.

 

Pakiety dostosowane do potrzeb

Większość zalet usługi CloudMail – możliwość korzystania z własnej domeny, zwiększone bezpieczeństwo czy wysoka wydajność – są dostępne dla wszystkich użytkowników. Dostawca przewidział trzy pakiety, które nieco różnią się oferowanymi możliwościami, a wraz z nimi ceną. Są one kierowane do różnych grup odbiorców.

CloudMail Start to oferta dla wymagających użytkowników prywatnych oraz małych biznesów, głównie tych jednoosobowych. W pakiecie dostajemy jedno konto e-mail o pojemności 100 GB i możliwość korzystania z jednej domeny.

Cena: 60 zł / rok (netto)

CloudMail Biznes to propozycja głównie dla małych i średnich przedsiębiorstw, w których jedna firmowa skrzynka pocztowa to już trochę za mało, aby zaspokoić potrzeby całej organizacji. W ramach pakietu dostajemy 500 GB miejsca na dane, ale przede wszystkim nielimitowaną liczbę obsługiwanych domen oraz kont e-mail.

Cena: 200 zł / rok (netto)

CloudMail Pro to pakiet dla największych organizacji i najbardziej wymagających użytkowników. Podobnie jak w wariancie CloudMail Biznes, także tutaj nie ma żadnego limitu na liczbę wykorzystywanych domen oraz kont e-mail. Natomiast różnica polega na tym, że otrzymujemy aż 1 TB miejsca na dane.

Cena: 400 zł / rok (netto)

Dodatkowo do pakietów CloudMail Biznes oraz CloudMail Pro można dokupić Dedykowany adres IP lokalizowany geograficznie w jednym z wybranych europejskich krajów. Koszt takiego dodatku to 60 zł / rok (netto). Do opcji CloudMail Pro można również zamówić Pakiet 1 TB dodatkowej powierzchni dyskowej, co zapewni łącznie aż 2 TB miejsca na wiadomości e-mail.

Dodatkowe informacje na temat usługi CloudMail dostępne są na stronie nazwa.pl. Można tam zapoznać się ze szczegółową specyfikacją pakietów oraz dokonać zakupu tego najbardziej nas interesującego.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Nazwa.pl

Źródło tekstu: własne