DAJ CYNK

Zdarzyło się 10 lat temu - 25-31. sierpnia

Witold Tomaszewski

Wydarzenia

Telekomunikacja Polska wycofała Neostrady 320 i 640 kb/s, w ich miejsce wprowadzając opcje 512 i 1024 kb/s. Nowe opcje mają limit 5 GB transferu miesięcznie - to najważniejsza wiadomość tygodnia sprzed 10 lat. W ramach promocji, klienci wybierający Neostradę mieli powiększony limit do odpowiednio 10 GB dla wolniejszej opcji i 15 GB dla szybszej.

Telekomunikacja Polska wycofała Neostrady 320 i 640 kb/s, w ich miejsce wprowadzając opcje 512 i 1024 kb/s. Nowe opcje mają limit 5 GB transferu miesięcznie - to najważniejsza wiadomość tygodnia sprzed 10 lat. W ramach promocji, klienci wybierający Neostradę mieli powiększony limit do odpowiednio 10 GB dla wolniejszej opcji i 15 GB dla szybszej.

Przy umowie na rok, aktywacja obu opcji kosztowała 1 zł, zaś abonament 99 zł netto (w tamtym czasie Internet dla klientów indywidualnych był zwolniony z VAT) dla opcji 512 kb/s i 149 zł netto dla 1024. Neostrada była wówczas dostępna dla 80% klientów firmy. Korzystało z niej wtedy około 350 tys. osób, do końca 2004 roku miało być ich ponad pół miliona.

Ceny Neostrady należą do najkorzystniejszych cen usług dostępu szerokopasmowego, oferowanych przez operatorów europejskich - informowała TP w komunikacie prasowym dodając, że w od początku roku na infrastrukturę ADSL wydała 170 mln zł.

Zobacz: Nowości w Neostradzie - oficjalnie.

W tym samym czasie Aster - wówczas największy w Warszawie operator telewizji kablowej - podniósł prędkości w swoich pakietach internetowych (tu limitów transferu nie było). Łącze 768 kb/s w ofercie dla klientów indywidualnych kosztowało 116 zł netto miesięcznie, zaś 2 Mb/s dla firm - 445 zł.

Zobacz: Zmiana w ofercie internetowej sieci kablowej Aster.

Tele2, które od kilku dni miało nowego prezesa - Piotra Nestorowicza - zapowiedziało, że od początku 2005 roku chce świadczyć usługi połączeń lokalnych za pomocą prefiksu. Potrzebne są jednak do tego decyzje regulatora.

Zobacz: Tele2 chce łączyć lokalnie.

Miasto Plusa - jeden z najciekawszych projektów tego operatora, wyprzedający pojawienie się Facebooka - w czwartym roku działalności osiągnęło poziom 300 tys. użytkowników.

Zobacz: Miasto Plusa ma już 300 tys. mieszkańców.

Na koniec - Idea wystartowała z internetowym biurem obsługi klienta, czyli Idea24 on-line. Strona dostępna była tylko dla klientów abonamentowych, którzy mogli za jej pośrednictwem włączać i wyłączać usługi.

Zobacz: Idea24 on-line oficjalnie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News