DAJ CYNK

Atak na użytkowników Allegro. Zaczyna się od zwrotu

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Bezpieczeństwo

Pułapka na użytkowników Allegro. W tle niedostępny towar

W ostatnim czasie pojawiła się zmasowana akcja phishingowa wycelowana w klientów przedsiębiorstwa aukcyjnego Allegro. Niektórzy mogą stać się adresatami fałszywych wiadomości e-mail.

Za oficjalny początek Allegro uznaje się grudzień 1999 roku. Od tamtej pory przedsiębiorstwo przeszło długą drogę, oferując swoje usługi początkowo wyłącznie w Polsce, lecz wkrótce rozszerzając działalność również na inne kraje Europy. Aktualnie z platformy można skorzystać w sześciu krajach Starego Kontynentu i jest to jednocześnie największa tego typu platforma w Europie. Nic zatem dziwnego, że jest również łakomym kąskiem dla wszelkiej maści oszustów.

Klienci Allegro zagrożeni

CSIRT KNF ponownie ostrzega internautów przed zagrożeniem. Tym razem chodzi o serwis aukcyjny Allegro, który jest jednocześnie największym tego typu portalem w Polsce. Oszuści wysyłają fałszywe wiadomości e-mail na losowe adresy, licząc na to, że trafią na klientów sklepu.

Z treści takich wiadomości wynika, że zamówiony wcześniej towar nie jest dostępny oraz pojawia się link do konieczności potwierdzenia zwrotu środków. W rzeczywistości przekierowuje na fałszywą stronę, na której oszuści wyłudzają dane kart płatniczych.

Do całej sytuacji odniosło się już Allegro, informując: "Dziękujemy za sygnał. Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość związaną z Allegro, przekaż ją do nas, wraz ze zrzutami ekranu, na adres [email protected] – zajmiemy się sprawą niezwłocznie."

Zobacz: BNP Paribas grzebie w cenniku. Klienci zapłacą za konto
Zobacz: Revolut wprowadza międzynarodowe przelewy na telefon

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Damian Jaroszewski)

Źródło tekstu: CSIRT KNF