DAJ CYNK

Klienci Poczty Polskiej coraz częściej płacą bezgotówkowo

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Klienci Poczty Polskiej coraz częściej płacą bezgotówkowo

Klienci Poczty Polskiej coraz częściej płacą bezgotówkowo w placówkach i u kurierów operatora. W pierwszym półroczu 2023 roku aż o 90% wzrosła w porównaniu z 2022 rokiem liczba płatności BLIKIEM.

Trend wzrostowy liczby operacji bezgotówkowych jest stale obecny w sieci Poczty Polskiej. Korzysta z nich coraz więcej klientów operatora. Doceniają oni szybkość, wygodę i bezpieczeństwo takich rozwiązań. Osoby te coraz chętniej korzystają z płatności kartami czy BLIKIEM. Są one znacznym udogodnieniem w procesie zakupowym w ramach świadczonych przez spółkę usług poprzez oferowane transakcje zbliżeniowe oraz bezpieczeństwo (nie ma konieczności noszenia gotówki ze sobą).

Porównując pierwsze półrocze 2023 roku do analogicznego okresu roku ubiegłego, Poczta Polska zaobserwowała w sieci placówek pocztowych oraz u kurierów 90% wzrost liczby płatności dokonywanych poprzez wykorzystanie technologii BLIK. Również obrót kartami i liczba transakcji wzrosły o odpowiednio 15% i 5%. Skutkuje to wzrostem średniej wartości transakcji dokonywanej kartą o 9%.

Rewolucja w zakresie sposobu płatności postępuje niezwykle szybko, a Poczta Polska jest jej uczestnikiem. Od dawna oferujemy klientom najnowocześniejsze rozwiązania w swoich placówkach, a bezdotykowe formy płatności doskonale sprawdzają się ze względu na prostotę i bezpieczeństwo transakcji. Nasi klienci coraz chętniej korzystają z udostępnianych przez nas nowoczesnych form płatności, które będziemy rozwijać.

– powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej

Poczta Polska płatności bezgotówkowe baner

Poczta Polska rozwija udostępnianie płatności bezgotówkowych swoim klientom. Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci Poczty mogą również skorzystać z szerokiego wachlarza usług, między innymi płatności w walucie karty DCC, wypłaty gotówki (do 5000 zł), doładowania telefonów komórkowych, cash-back czy zakupu kodów Paysafecard.

Na początku roku Poczta Polska udostępniła swoim klientom dwukrotnie wyższy limit wypłat gotówkowych w ramach usługi cash-back. W tym sektorze Spółka również odnotowała wzrost o 66%.

W ramach rozwiązań udostępnionych na stronie internetowej Poczty Polskiej, istnieje natomiast możliwość płatności bezgotówkowej za usługi świadczone drogą elektroniczną, takie jak: filatelistyka, abonament RTV, ekspres pieniężny, pocztowy przekaz elektroniczny, e-sklep z opakowaniami, portal Direct Mail, prenumeraty, serwis Nadaj przesyłkę, płatności online za mandaty karne, kody doładowania przedpłaconego licznika energii czy Q-Doręczenia.

Zobacz: Bank Pocztowy goni konkurencję. Wprowadza funkcję, którą inni już mają
Zobacz: Poczta Polska prześwietli twoją paczkę. Tego chce fiskus

Ankieta
38%
7%
4%
10%
26%
15%
0%

Wszystkich głosujących: 1398

Źródło ankiety: Klienci Poczty Polskiej coraz częściej płacą bezgotówkowo

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Bartłomiej Grzankowski / Telepolis.pl, Poczta Polska

Źródło tekstu: Poczta Polska