DAJ CYNK

W PKO Banku Polskim złożysz ważny wniosek

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

PKO Bank Polski ważny wniosek

PKO Bank Polski umożliwi swoim klientom składanie wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przez swoje serwisy bankowości elektronicznej. Będzie to możliwe w iPKO oraz Inteligo od 4 stycznia 2022 roku.

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy to wprowadzane przez rząd nowe wsparcie na drugie i kolejne dziecko w rodzinie w wieku od 12 do 35 miesiąca życia. Świadczenie będzie przysługiwać bez względu na dochód, a rodzice będą mogli sami zdecydować, jak chcą je pobierać. Rodzinny Kapitał Opiekuńczy może być wypłacany co miesiąc na dwa sposoby: 1000 zł przez 12 miesięcy lub 500 zł przez 24 miesiące. W sumie rodzice mogą otrzymać 12 tysięcy złotych.

PKO Bank Polski od początku aktywnie uczestniczy w budowie cyfrowego państwa i jest liderem wprowadzania przyjaznych i bezpiecznych rozwiązań, które pomagają obywatelom w szybkim i łatwym dostępie do usług e-administracji. Cieszę się, że po raz kolejny możemy umożliwić naszym klientom załatwianie spraw urzędowych przez bankowość elektroniczną, bo to dla nich wygoda i oszczędność czasu. Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów, dlatego już od 4 stycznia uruchomimy taką możliwość w naszych serwisach.

– powiedziała Iwona Duda, wiceprezes PKO Banku Polskiego

Nowe rozwiązanie wejdzie w życie od 1 stycznia 2022 roku, a realizacją Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, czyli prowadzeniem postępowania w sprawie przyznania świadczenia i jego wypłatą, zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od startu świadczenia, czyli od 1 stycznia 2022 roku, wniosek będzie można wypełnić na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Do PUE ZUS klienci banku będą przekierowani z serwisu internetowego iPKO lub Inteligo.

Od 4 stycznia 2022 roku wniosek będzie można już wypełnić bezpośrednio przez serwisy bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego, bez przekierowania.

PKO Bank Polski w e-administracji

Bank od kilku lat aktywnie uczestniczy w cyfryzacji usług e-administracji. Jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z bankowości elektronicznej składanie wniosków w programie „Rodzina 500+”. Do tej pory klienci złożyli około 2,5 mln wniosków. Przez serwisy klienci składają też wnioski o „Dobry Start”. Od 5 lat, na mocy porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, mogą też korzystać z e-usług ZUS.

Bank umożliwił również klientom zakładanie Profilu Zaufanego, elektronicznego podpisu, który potwierdza tożsamość w systemach e-administracji. W 2019 roku bank został też pierwszym dostawcą e-Tożsamości. Dzięki temu klienci zyskali nie tylko możliwość prostszego i wygodniejszego logowania się do systemów administracji, ale też zdalnego załatwiania spraw urzędowych.

Zobacz: PKO BP z wyczekiwaną nowością. Jedno dotknięcie i po sprawie
Zobacz: PKO BP kusi cyferkami. Ponad 410 tys. Polaków już skorzystało

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis

Źródło tekstu: PKO Bank Polski