DAJ CYNK

Awaria w mBanku – były problemy z zalogowaniem i przelewami

Mieszko Zagańczyk

Wydarzenia

Awaria w mBanku – były problemy z zalogowaniem i przelewami

W pierwszy dzień po Świętach, gdy wiele osób chciało dokonać pilnych przelewów i płatności na Allegro, mBank nękała przedłużająca się awaria. Rozpoczęła się przed południem, trwała kilka godzin, a jej skutki mogą wciąż być odczuwalne.

Zobacz: BLIK ogłasza akcję „Zastrzyk wsparcia dla szpitali zakaźnych”

Problemy mBanku zaczęły się przed godziną 11. Po pierwszych zgłoszeniach awarii na stronie Downdetector liczba raportów zaczęła przyrastać lawinowo. Szczyt przypadł na godzinę 12:25, gdy problemy w działaniu banku zgłosiło blisko 1200 osób.  Później ich liczba zaczęła spadać, by po 16 osiągnąć poziom minimalny. Skutki awarii wciąż jednak mogą być widoczne.

Na co narzekali klienci mBanku?

Niektórzy z nich mieli problemu już podczas logowania się do serwisu transakcyjnego. Jeżeli nawet się to udało, próby korzystania z panelu trwały wyjątkowo długo, trudno było też przeprowadzić transakcje. Nie można było wykonać przelewów z serwisu ani skorzystać z płatności BLIK i mTransfer przy zleceniach zewnętrznych. Na Allegro płatności przez mBank przez długi czas były w ogóle nieaktywne, nie można było wybrać tej formy rozliczenia.

Zobacz: mBank wprowadził płatności Fitbit Pay

Te problemy spowodowały, że klienci zaczęli sztormować infolinię, co dodatkowo przyczyniło się do jej częściowego zablokowania. Osoby, którym udało się dodzwonić, nie otrzymywały żadnych wyjaśnień. mBank przed długi czas nie wystosował też żadnego komunikatu dla klientów. Dopiero o 13:30 podał na Facebooku:

Obecnie możecie mieć problem z zalogowaniem do banku lub wykonaniem transakcji. Przepraszamy i prosimy o cierpliwość ? Już pracujemy nad szybkim przywróceniem pełnej sprawności naszych systemów

Po godzinie 16 serwis transakcyjny zaczął działać, ale skutkiem wcześniejszego przestoju mogą być opóźnienia w realizacji przelewów, warto więc sprawdzić, czy na pewno transakcje zostały przeprowadzone i zaksięgowane.

Zobacz: mBank: CyberOchrona+ i wsparcie ekspertów. Nowa usługa dla klientów
Zobacz: mBank wprowadził usługę „prośba o przelew na telefon” w BLIK

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: mBank, Downdetector

Źródło tekstu: wł, Downdetector. mBank

Tagi: mbank