DAJ CYNK

TNS: mobiStat pomoże zbadać aktywność mobilną użytkownika

sirmark

Rozrywka

TNS przygotował aplikację mobiStat, która wykorzystywana jest do pasywnego pomiaru korzystania ze smartfonów, komputerów, tabletów, a w przyszłości wszystkich innych urządzeń posiadających system operacyjny (smart TV, smart watche i inne urządzenia noszone).

TNS przygotował aplikację mobiStat, która wykorzystywana jest do pasywnego pomiaru korzystania ze smartfonów, komputerów, tabletów, a w przyszłości wszystkich innych urządzeń posiadających system operacyjny (smart TV, smart watche i inne urządzenia noszone).

Do tej pory aktywność użytkownika badana była na podstawie danych deklaratywnych. Teraz ma być też nowa możliwość. Aplikacja mobiStat rejestruje całą aktywność użytkownika 24 godziny na dobę, przez co nie trzeba będzie polegać na zawodnej pamięci i deklaracjach - TNS zbiera informacje o faktycznym czasie korzystania, używanych usługach (SMS, rozmowy) i aplikacjach, odwiedzanych stronach internetowych oraz ilości przesyłanych danych. Celem jest jak najpełniejszy pomiar faktycznych zachowań użytkowników.

Firma zapewnia, że oprogramowanie nie jest inwazyjne dla urządzeń mobilnych i ich użytkowników. Respondenci po zainstalowaniu aplikacji nie odczuwają jej obecności, a wszystkie zbierane dane są anonimizowane i wykorzystywane jedynie do celów badawczych. Można ją instalować już na trzech systemach operacyjnych: Android, iOS oraz Windows.

Dane, które aplikacja mobiStat zbiera z telefonów komórkowych można podzielić na cztery grupy:

  • dane online, czyli strony internetowe, po których porusza się użytkownik oraz aplikacje, z których korzysta
  • dane offline, np. wykonywanie rozmów telefonicznych, wysyłanie SMS-ów, aplikacje offline (robienie zdjęć, korzystanie z organizera, budzika, itp.)
  • dane techniczne, tzn. takie jak: siła sygnału sieci, łączenie przez Wi-Fi czy przez sieć operatora
  • monitoring aplikacji, czyli np. instalowanie lub odinstalowanie aplikacji

Zebrane w ten sposób dane, w dłuższym okresie dają możliwość:
  • Identyfikowania indywidualnych wzorców korzystania z urządzeń, stron www, gier, aplikacji itd.
  • Obserwacji zmiany tych wzorców (np. wtedy gdy użytkownik zamierza coś kupić, kupuje lub kupił)
  • Grupowania użytkowników o podobnych wzorcach zachowań i pod wyodrębnione grupy profilowania komunikacji marketingowej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: TNS