Apple wraca do swojej serii marketingowych działań „Shot on iPhone”, prezentujących zdjęcia i filmy wykonane za pomocą smartfonów producenta. Tym razem dostajemy cały krótkometrażowy film, który robi piorunujące wrażenie.
Twórcy na potrzeby nagrań wykorzystali tryb Cinematic, z szybką zmianą ostrości na poszczególnych obiektach i rozszerzoną rozpiętością tonalną trybów ProRes pozwalającą na rejestrowanie ostrych, pełnych kolorów filmów nawet w bardzo trudnych warunkach oświetleniowych. Do tego skorzystano z trybu sportowego, w którym można liczyć na spektakularną stabilizację obrazu nawet przy użyciu optycznego zoomu.
Zaskakująco dużo scen było wykonywanych po prostu „z ręki”, a nie jak w wielu tego typu produkcjach mobilnych na skomplikowanych gimbalach i w klatkach fotograficznych z doczepionymi dodatkowymi obiektywami i filtrami. Obiektywów Apple nie doczepiał, ale gimbale czasem można zauważyć w obszernym materiale dodatkowym z planu produkcji.
Apple nie ukrywa przy tym absolutnie, że posiłkował się dodatkowym oprogramowaniem i osprzętem w niektórych scenach, część dźwięku było nagrane w studiu, a np. do scen podwodnych wykorzystane zostało specjale etui. Do tego dochodzi profesjonalna edycja, rzecz jasna na komputerach Mac.
To nie jest jednak tak, że posiadając profesjonalną kamerę, zrobimy z ręki dobrze zrealizowany film — zasady są dokładnie takie same, trzeba od groma dodatkowego osprzętu i daleki jestem od dopatrywania się tutaj jakichś oszustw. Wręcz przeciwnie, obserwujemy pokonywanie kolejnych granic i dużą pewność siebie — Apple nie wypuścił kolejnego mdłego wideo, gdzie scenerie są doskonale doświetlone, tylko wyjątkowo mroczny krótki metraż.
„¡Suerte!”, to wizualnie oszałamiająca krótkometrażówka wyreżyserowana przez uznaną reżyserkę Fernandę Valadez. Opowiada wzruszającą, pełną magii kina historię osadzoną na tle barwnego Meksyku, ukazując skomplikowane detale i żywe kolory, które uwydatniają zaawansowaną technologię iPhone'a 15 Pro.
W drugim filmie, „The Making of ¡Suerte!”, widzowie mają okazję zobaczyć kulisy powstawania krótkometrażówki. Valadez i jej zespół omawiają innowacyjne techniki i unikalne wyzwania, z jakimi się zmierzyli, kręcąc film w całości za pomocą iPhone'a 15 Pro:
Źródło zdjęć: Apple
Źródło tekstu: TUAW, Apple, oprac. wł