DAJ CYNK

PKO BP ostrzega klientów. Trwa groźny atak

Damian Jaroszewski (NeR1o)

Bezpieczeństwo

PKO BP ostrzega klientów. Trwa groźny atak

PKO BP przestrzega przed oszustwami, które wymierzone są we wszystkich użytkowników polskiego internetu.

PKO BP na swojej stronie przestrzega przed oszustwami, które wymierzone są w polskich internautów Dotyczą one nas wszystkich, zarówno tych kupujących, jak i sprzedających w Internecie, ale też osoby płacące rachunki i zamawiające paczki.

PKO BP przestrzega

Każdy z nas przynajmniej raz spotkał się z próbą oszustwa przez Internet. Na pewno dostałeś SMS-a, który nakłaniał do dopłaty niewielkiej kwoty do zamówionej paczki lub rachunku z prąd. Możliwe, że oszukać próbował Cię nieuczciwy sprzedawca. Jak się przed tym chronić?

PKO BP — największy bank w Polsce — przygotował listę prostych zasad, którymi należy się kierować, aby może nie wyeliminować, ale przynajmniej zminimalizować ryzyko nabrania się na oszustwo. Wystarczy pamiętać o następujących kwestiach:

  • jeśli dostajesz wiadomość by np. uregulować płatność za prąd, której się nie spodziewasz, upewnij się u swojego dostawcy energii czy jest prawdziwa
  • nie klikaj w linki w wiadomościach od kupujących/sprzedających - mogą kierować do fałszywych stron, które wyglądają jak znane portale z ogłoszeniami
  • korzystaj z oficjalnych stron i portali, a nie wchodź na nie przez niezaufane linki
  • czytaj uważnie powiadomienia, które przychodzą na telefon. Jeśli dostaniesz podejrzany komunikat, żeby zainstalować aplikację IKO - niezwłocznie skontaktuj się z bankiem
  • sprawdzaj treści SMS i powiadomień z aplikacji, w tym także bankowych przed potwierdzeniem transakcji, w szczególności: kwotę i rodzaj operacji oraz numer konta do przelewu
  • sprawdzaj adresy stron www (a także certyfikaty bezpieczeństwa), na których się logujesz i dokonujesz płatności
  • jeśli ktoś prosi Cię o numer karty, by przelać na nią pieniądze - nie podawaj danych. Kupujący w serwisie z ogłoszeniami nie może przysyłać pieniędzy na kartę!
  • nie przekazuj nikomu danych logowania do bankowości elektronicznej
  • zwróć uwagę na poprawność językową otrzymywanych wiadomości oraz strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe wiadomości i strony mogą zawierać błędy, np. gramatyczne albo stylistyczne
  • ustaw w aplikacji IKO lub serwisie iPKO bezpieczne dla Ciebie limity płatności

Zobacz: Atak na pieniądze Polaków. Klienci PKO BP wśród zagrożonych
Zobacz: PKO Bank Polski ma sposób na przyspieszenie procesu kredytowego

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: własne

Źródło tekstu: PKO BP