DAJ CYNK

Druk domowy odszedł do lamusa? Polacy odpowiadają

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Prawo, finanse, statystyki

Epson przeprowadził badanie wśród uczestników imprezy Kids Run 2022. Japoński producent drukarek chciał dowiedzieć się, czy drukowanie w domach na użytek własny stało się już przeżytkiem.

Epson był jednym z głównych sponsorów wydarzenia Kids Run 2022, na którym łącznie znalazło się ponad 16 tysięcy uczestników. Jak wskazuje producent, cykl imprez gromadzących tak wielką ilość rodzin był doskonałą okazją do kontaktu z grupą docelową firmy i zebrania cennej wiedzy o zachowaniach klientów firmy.

Dlatego też, podczas 11 imprez w 10 miastach, wykorzystując obecność stoiska, gdzie drukowane były fotografie uczestników, rodzice początkujących biegaczy proszeni byli o wypełnienie ankiet związanych z drukiem i jego wykorzystaniem na co dzień. Pytania miały na celu poznanie obecnego stanu świadomości co do drukowania domowego, ale także określenie oczekiwań na przyszłość w tym obszarze.

Celem badania było m.in. ustalenie czy dziś - w czasach powszechnego dostępu do Internetu i chmury IT - drukarki mają jeszcze rację bytu? Po analizie zebranych informacji, okazało się, że domowy druk nadal jest w Polsce potrzebny i ważny.

Najciekawsze dane uzyskane z badania to:

  • Niska cena urządzenia jest dopiero na 3. miejscu najważniejszych cech (11% odpowiedzi). Wyprzedzają ją niskie koszty eksploatacji z 40% wskazań ankietowanych oraz jakość druku – wskazaną w 36% odpowiedzi. Jakość ma znaczenie!
  • Cały czas ważne są działania w zakresie uświadamiania roli ekologii - ten aspekt sprzętu, jako kluczowy, był ważny tylko dla 7% badanych, choć może wynikać to z bieżącej sytuacji ekonomicznej i cen energii.
  • Użytkownicy indywidualni dostrzegli potencjał związany z domowym, niedrogim drukiem zdjęć – to zastosowanie drukarki, z wynikiem 60%, wskazało ponad dwukrotnie więcej badanych, niż drugie w zestawieniu (druk standardowych dokumentów). Zdecydowana większość ankietowanych nie chce marnować atramentu i papieru na “wspomagacze” codziennej aktywności, takie jak przepisy czy listy zakupów (ostatnie miejsce, zaledwie z 2%).

Zobacz: Gry mobilne czeka kryzys. Chiny ciągną cały świat na dół
Zobacz: Lodówki z piekła rodem. Samsung USA w ogniu krytyki

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Epson

Źródło tekstu: Materiały prasowe