Unia Europejska bierze się za porządki. Chce ukarać Metę za praktyki związane z reklamami na Facebooku. W grę wchodzą ogromne pieniądze.
Według doniesień Financial Times, firmie Meta grozi ogromna kara od Unii Europejskiej, za praktyki monopolistyczne w zakresie ustawień reklam na Facebooku.
Chodzi o usługę Marketplace, która poprzez powiązanie z Facebookiem uniemożliwiała konkurencję na rynku drobnych reklam na tym znanym portalu mediów społecznościowych.
Sprawa toczy się od dłuższego czasu, jednak teraz ma zdecydowanie przyśpieszyć. Ma to związek z planowanym odejściem unijnego komisarza do spraw konkurencji - Margrethe Vestager. Decyzja może zapaść nawet w przyszłym miesiącu.
Pytana kilka tygodni temu o sprawę Vestager mowiła:
Nasze działania mają na celu zapewnienie możliwości konkurowania na rynkach, na których firmy takie jak Meta od lat gromadzą dane obywateli Unii.
Zobacz: Nigeryjski przekręt Facebooka. 220 mln dolarów do zapłacenia
Zobacz: Facebook i Google podsłuchują rozmowy. Są na to dowody
Źródło zdjęć: Koshiro K / Shutterstock.com
Źródło tekstu: reuters.com