Firmy Intel i Microsoft rozwiązały problem z grami, który dotykał użytkowników Windowsa oraz nowych procesorów Alder Lake. A przynajmniej częściowo.
Jakiś czas temu informowaliśmy Was o problemach, z którymi zmagają się posiadacze nowych procesorów Intel Alder Lake oraz systemu Windows 11 (a częściowo także Windows 10). W przypadku takiego połączenia nie działało wiele gier, bowiem ich systemy DRM miały trudności z odpowiednim rozpoznaniem różnych rdzeni. Problem został częściowo rozwiązany.
Na szczęście szybko udało się zidentyfikować źródło problem. Systemy DRM w grach, np. Denuvo, nie potrafiły poprawnie rozpoznać dwóch wersji rdzeni w procesorach Alder Lake.
Jednostki E (Efficiency) oraz P (Performance) były wykrywane jako dwa osobne komputery, przez co mechanizm blokował uruchomienie danego tytułu. W sumie dotyczyło to ponad 50 produkcji, w tym wielu popularnych.
Na szczęście problem został już rozwiązany. Wystarczy włączyć "Legacy Game Compatibility" w BIOS-ie płyty głównej, a następnie, przed włączeniem danej gry, wcisnąć klawisz "Scroll Lock", aby zaparkować energooszczędne rdzenie (E).
Niektórzy producenci (np. MSI i Gigabyte) przygotowali też proste programy, które wystarczy włączyć przed uruchomieniem gry. Problem został już niemal całkowicie rozwiązany. Na tę chwilę dotyczy już tylko trzech gier:
Zobacz: Microsoft ma problem. Nikt nie chce Windowsa 11
Zobacz: Nowa usługa NVIDII właśnie debiutuje w Europie, w tym w Polsce
Źródło zdjęć: Shutterstock
Źródło tekstu: wccftech