DAJ CYNK

Empik z nową usługą. Zabawi się w paczkomat

Marian Szutiak

Taryfy, promocje, usługi

W Empiku odbierzesz również produkty od innych sprzedawców

Empik, jeden z liderów na polskim rynku w zakresie sprzedaży wielokanałowej, wprowadza możliwość odbioru w swoich salonach stacjonarnych również produktów spoza oferty własnej. Chodzi o rzeczy kupione od innych sprzedawców, którzy korzystają z platformy sprzedażowej Empiku.

Odbiór zamówień w salonach Empik od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. Aktualnie aż 70% zamówień składanych na Empik.com, obejmujących ofertę własną, jest odbieranych w jednym z ponad 350 salonów w całej Polsce. Klienci preferują tę formę dostawy nie tylko ze względu na jej wygodę i dostępność, ale również na jej ekologiczny charakter. Aż 90% zamówień odbieranych w salonach trafia do klientów bez dodatkowego opakowania, co znacząco redukuje zużycie materiałów takich jak folia i karton.

Rozszerzenie usługi na sprzedawców zewnętrznych

Dotychczas możliwość odbioru w salonie była dostępna jedynie dla zamówień obejmujących ofertę własną Empiku. Teraz firma poszła o krok dalej, wprowadzając tę opcję również dla zamówień z marketplace, co stanowi znaczące udoskonalenie oferty. Dzięki temu, sprzedawcy zewnętrzni, którzy działają na platformie Empik.com, mogą zaoferować swoim klientom jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe, a ich produkty są jeszcze łatwiej dostępne.

Odkąd otworzyliśmy Empik.com na zewnętrznych sprzedawców, naszym priorytetem było zapewnienie klientowi spójności doświadczenia zakupowego. Możliwość odbioru zamówień z Empik marketplace w salonach stacjonarnych jest więc dla nas kolejnym kamieniem milowym, a pomyślnie przeprowadzony pilotaż tylko potwierdził, że tego właśnie oczekują klienci. Korzystają na tym również sprzedawcy – sklepy, których oferta objęta jest nową usługą notują nawet 100% wzrost sprzedaży. Dziś możemy powiedzieć, że jesteśmy jedynym prawdziwie omnikanałowym marketplacem w Polsce i mamy w tym obszarze kolejne ambitne plany.

– wyjaśnił Mirek Drab, Dyrektor Marketplace w Empiku

Szeroka dostępność i korzyści dla klientów

Nowa forma dostawy jest dostępna dla produktów z różnych kategorii, takich jak Dom i Ogród, Zabawki, Moda, Elektronika i wiele innych. Aktualnie w salonach można odebrać ponad 100 tys. produktów z oferty marketplace, a ich liczba stale rośnie. Usługa jest darmowa dla klientów i sprzedawców należących do programu Empik Premium, a w pozostałych przypadkach kosztuje 8,99 zł. Dodatkowo, osoby odbierające paczki w salonach otrzymują rabat 20% na kolejne zakupy stacjonarne.

Innowacje w logistyce i dalsze plany

Empik nie zamierza na tym poprzestać i już teraz testuje własne automaty paczkowe, tak zwane Empikomaty. Mają one umożliwić jeszcze szybszy i wygodniejszy odbiór zamówień. Pilotażowo urządzenia zostały zamontowane w wybranych salonach, a pierwsze wyniki testów są bardzo obiecujące – aż 75% klientów, którzy skorzystali z Empikomatu, wyraziło zadowolenie z tej formy odbioru.

Empikomat

Nowe rozwiązania logistyczne oraz dalsze inwestycje w rozwój sieci salonów stacjonarnych i platformy online mają pozwolić Empikowi utrzymać mocną pozycję na polskim rynku e-commerce i sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Firma zapowiada, że w najbliższym czasie wprowadzi kolejne udogodnienia, które jeszcze bardziej usprawnią proces zakupowy i uczynią go bardziej przyjaznym dla użytkowników.

Zobacz: To koniec Paczkomatów? Popularna marka idzie na wojnę
Zobacz: Allegro z dużą zmianą dla kupujących. Wejdzie już 1 października

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Empik

Źródło tekstu: Empik