McDonald's postanowił zrezygnować z jednej ze swoich usług, która powstała we współpracy z firmą IBM. Nie oznacza to, że z czasem nie powróci.
W 2021 roku McDonald's nawiązał współpracę z firmą IBM. Jej efektem była sztuczna inteligencja, wykorzystywana przy składaniu zamówień w punktach Drive Thru. AI działała w ponad 100 lokalach, ale do końca tego miesiąca zostanie wyłączona. Nie oznacza to, że fastfood z niej rezygnuje.
Firma postanowiła zakończyć program współpracy z IBM, co oznacza, że do końca miesiąca sztuczna inteligencja przestanie obsługiwać zamówienia klientów McDonald's w wybranych punktach Drive Thru. Jednak sama idea przypadła do gustu szefom fatsfoodowej sieci i w przyszłości zamierzają ten pomysł rozwinąć.
W miarę jak posuwamy się naprzód, nasza współpraca z IBM dała nam pewność, że rozwiązanie do zamawiania głosowego dla Drive Thru będzie częścią przyszłości naszych restauracji. Widzimy ogromne możliwości w rozwoju naszej technologii restauracyjnej i będziemy nadal oceniać długoterminowe, skalowalne rozwiązania, które pomogą nam podjąć świadomą decyzję w sprawie przyszłego rozwiązania do zamawiania głosowego do końca roku.
- przekazał w oświadczeniu McDonald's.
Jednocześnie IBM przyznał, że prowadzi rozmowy z innymi sieciami, które chciałyby wprowadzić sztuczną inteligencję w swoich lokalach. Podobny system działa też Hardee's oraz Wendy's Dunkin'. Kto wie, może niedługo podobnego rozwiązania doczekamy się również w Polsce.
Zobacz: Koniec dzikiej jazdy. Złapanie Bolta i Ubera będzie trudniejsze
Zobacz: Lepiej sprawdź swoje Wi-Fi. Możliwe, że jest pilna rzecz do zrobienia
Źródło zdjęć: Hengki Tj / Shutterstock.com
Źródło tekstu: PCMag