DAJ CYNK

Poczta Polska wychodzi z piwnicy. Będzie łatwiej, a może i szybciej

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Poczta Polska dogania świat, wprowadziła nowości.

Poczta Polska już nie chce być kojarzona z kolejkami do okienek i stertami druczków do wypełnienia. Na swojej stronie internetowej uruchomiła nowe funkcje, które znacznie ułatwią życie klientom korzystającym z usługi kurierskiej Pocztex.

Poczta Polska od dawna odstawała poziomem cyfryzacji usług od swojej konkurencji, ale coraz bardziej stara się zmniejszyć ten dystans. Niedawno ogłosiła nową odsłonę usług paczkowych Pocztex, a teraz wprowadza kolejne funkcje: nadawanie i opłacanie przesyłek przez internet.

Klienci odwiedzający nową stronę internetową Pocztexu, dostępną pod adresem www.pocztex.pl, mogą już nie tylko szybko wycenić, ale też bezgotówkowo opłacić przesyłkę. Co więcej, zyskali także możliwość samodzielnego wygenerowania i wydrukowania etykiety. Dzięki temu znacznie skróci się czas potrzebny na obsługę nadania w placówce pocztowej, jeżeli ktoś wybierze taką opcję. Nowością jest także to, że klienci mogą także wygenerować etykietę z opcją dokonania płatności później – np. u kuriera albo w placówce.

Jak szybko nadać paczkę Pocztex?

Nowa strona internetowa www.pocztex.pl oferuje usługi dla dwóch grup klientów: detalicznych (dla Ciebie) oraz biznesowych (dla firmy). Jeżeli ktoś chce szybko nadać paczkę, na stronie głównej powinien wybrać format przesyłki oraz jedno z trzech możliwych miejsc jej dostarczenia (pod adres, do punktu lub automatu pocztowego). 

Po wprowadzeniu danych, pojawia się wycena wybranej usługi. Po kliknięciu: „Nadaj przesyłkę” trzeba wprowadzić bardziej szczegółowe parametry nadania, można też skorzystać z usług dodatkowych oraz wybrać opcję wysyłki. 

Na końcu pojawia się możliwość opłacenia przesyłki. Po zakończeniu procesu etykieta adresowa jest przesyłana na wskazany przez klienta adres e-mail. 

Poczta obiecuje doręczenie w przewidywanym terminie D+1, czyli następnego dnia po nadaniu. Co więcej, dla klientów oczekujących błyskawicznego doręczenia ważnych przesyłek, powstała usługa Na Dziś, czyli dostawę w wybranych miastach i relacjach tego samego dnia.

Kurierzy Pocztex jak husaria

W listopadzie Poczta Polska wprowadziła też inne zmiany. Między innymi unowocześniła znak swojej marki kurierskiej. 

Biało-czerwone skrzydło widniejące w nowym logo Pocztexu z jednej strony symbolizuje dynamikę i szybkość, a z drugiej wyraźnie akcentuje 100% polski kapitał marki

 – zachwala Poczta Polska.

Nowy Pocztex zapewnia także wybór trzech form odbioru zamówionej przesyłki: 

  • Pocztex Kurier – doręczenia przesyłek przez kuriera pod wskazany adres,
  • Pocztex Punkt – dostawy przesyłek do największej sieci punktów odbioru, która obejmuje już ponad 17 tys. lokalizacji w całej Polsce.
  • Pocztex Automat – dostawy przesyłek do automatów paczkowych.

W nowej ofercie Pocztex wprowadzonych zostaje 5 formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL). Dzięki temu opłaty za usługę uzależnione będą od formatu przesyłki, a nie, jak dotychczas, od jej masy

Na tym jednak nie koniec. Poczta Polska planuje wprowadzenie kolejnych udogodnień do usługi Pocztex. Już wkrótce klienci zyskają dostęp do aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. możliwość nadania przesyłek Pocztex, ich śledzenie oraz odbiór z automatów paczkowych. 

Zobacz: Poczta Polska zmienia usługę Pocztex. Na początek nowe logo
Zobacz: Poczta Polska szykuje nową aplikację mobilną i panel do zarządzania przesyłkami

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Poczta Polska

Źródło tekstu: Poczta Polska