DAJ CYNK

DPD ma problem z obsługą klienta. Zbuntowała się

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Wydarzenia

Firma DPD postanowiła skorzystać ze sztucznej inteligencji w przypadku kontaktów z klientem. Nie wyszło im to najlepiej.

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji można było się domyślać, że niektóre zawody zostaną w pełni zautomatyzowane, a człowieka zastąpi sztuczna inteligencja. Jako pierwsze miały być profesje Internetowe, jak na przykład kontakt z klientem. Coraz częściej na wiadomości konsumentów odpowiada sztuczna inteligencja. Firmie DPD nie wyszło to na dobre.

Chatbot DPD używa niecenzuralnych słów i obraża firmę

Ostatnio klienci firmy kurierskiej DPD mogli przekonać się, że podczas próby kontaktu z biurem obsługi klienta, na ich wiadomości odpowiadał chatbot bazujący na sztucznej inteligencji. Szybko okazało się, że bot jest mało pomocny ze względu na "brak dostępu do informacji". 

Znudzony klient postanowił zabawić się ze sztuczną inteligencją. Poprosił ją na przykład o napisanie nieprzychylnej opinii o DPD, z czym bot nie miał żadnych problemów. Następnie spróbował wymusić na AI użycie niecenzuralnych słów. Początkowo sztuczna inteligencja nie chciała spełnić żądania, lecz bardzo szybko dała się przekonać.

DPD powinno nie tylko popracować nad swoim botem pod kątem obsługi klienta, lecz również wysłać go na kurs pisania haiku, gdyż nie poszło mu to najlepiej.

Zobacz: Jest nowa wersja popularnego laptopa. Huawei kusi rabatami na start
Zobacz: Potwór z Marsa. Nie uwierzysz, co szykuje NASA

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis (Anna Rymsza)

Źródło tekstu: Twitter