DAJ CYNK

Zakończył się Grarantanna Cup. Finał e-sportowego święta dla uczniów

Mieszko Zagańczyk

Wydarzenia

Zakończył się Grarantanna Cup

Zakończył się Grarantanna Cup – organizowany przez Ministerstwo Cyfryzacji turniej e-sportowy dla uczniów z całej Polski. Wydarzenie miało zagospodarować wolny czas młodzieży w trakcie przymusowego #zostańwdomu.

Zobacz: Grarantanna Cup: turniej e-sportowy Ministerstwa Cyfryzacji. Nagrody o wartości 50 tys. zł i pracownie dla szkół

Grarantanna Cup była pierwszym w Polsce turniejem e-sportowym, w którym za darmo mogli wziąć udział uczniowie z całej Polski. Ministerstwo Cyfryzacji zorganizowało go, by zachęcić młodzież do akcji #zostańwdomu.

Zależało nam, aby młodym ludziom ciekawie zorganizować czas, który spędzali w domu. Oczywiście, na pierwszym miejscu jest zawsze nauka, ale chcieliśmy im także dostarczyć ekscytującej rozrywki. Jak pokazuje zainteresowanie turniejem – udało się.

Minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Zapisy na zawody ruszyły 1 kwietnia i już wtedy wiele wskazywało na to, że wydarzenie spotka się z dużym odzewem. Ostatni finał odbył się 16 maja. W sumie w całym turnieju wzięło udział 78 542 graczy i 9732 drużyny. Zainteresowanie turniejem przeszło oczekiwania organizatorów.

Przez ostatnie półtora miesiąca obywały się turnieje w czterech grach: Brawl Stars, FIFA 20, League of Legends i Counter-Strike: Global Offensive. Wybór nie był przypadkowy – to jedne z najpopularniejszych gier na świecie.  Przy organizacji Ministerstwo Cyfryzacji  współpracowało z największą na świecie firmą e-sportową – ESL.

Turniej wspierali influencerzy z branży e-sportowej i gamingowej: Maciej „Morgen” Żuchowski, Kinga Kujawska, Kuba „Kubik” Kubiak, Piotr „Izak” Skowyrski, Jarosław „pasha” Jarząbkowski, Damian „Nervarien” Ziaja, Jakub „Kubon” Turewicz i Paweł „Saju” Pawelczak.

Zobacz: Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza uczniów na Grarantannę

Counter Strike rządził

Największym zainteresowaniem cieszył się Counter Strike Global Offensive. W trakcie Grarantanny Cup zagrało w niego 32 454 graczy i 3858 drużyn. Drugie miejsce pod względem popularności  należał do League of Legends z 29 944 graczami i 2578 drużynami. W Brawl Stars zagrało 9888 graczy i 3296 drużyn. Na FIFA 2020 postawiło 4256 graczy.

Zobacz: Epic Games przekazał za darmo gry za 8900 złotych

Nagrodami w turnieju były fotele gamingowe, monitory, smartfony, słuchawki i myszki – w sumie dla zwycięzców przygotowano nagrody o łącznej wartości 50 tysięcy złotych. Na tym jednak nie koniec. Najlepsi zawodnicy mogli wygrać dla swojej szkoły pracownię multimedialną ufundowaną przez OSE NASK. W sumie do wygrania było osiem takich pracowni. Te nagrody trafią do szkół w Piotrkowie Trybunalskim, Augustowie, Suwałkach, Jeleniej Górze, Opocznie, Tarnowskich Górach, Milejowie i Krakowie.

Zobacz: Rynek e-sportu pilnie poszukuje pracowników
Zobacz: Rynek e-sportu pilnie poszukuje pracowników

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ministerstwo Cyfryzacji