DAJ CYNK

1,25 mld zł rocznego zysku klientów na obniżkach MTR

WitekT

Wydarzenia

UKE publikował dokonaną przez firmę Audytel całościową analizę wpływu obniżek stawek MTR z uwzględnieniem w kalkulacjach efektów, jakie ta obniżka wywoła dla rynku detalicznego.

UKE publikował dokonaną przez firmę Audytel całościową analizę wpływu obniżek stawek MTR z uwzględnieniem w kalkulacjach efektów, jakie ta obniżka wywoła dla rynku detalicznego.

Szerzej o planach obniżek stawek MTR do 1. lipca 2013 roku pisaliśmy w tej wiadomości.

Analiza korzyści dla klientów detalicznych (konsumentów) wskazuje, że przy realistycznych założeniach dotyczących spadku cen na rynku oraz elastyczności usług mobilnych i usług zakańczania połączeń w sieciach ruchomych (MTR, ang.Mobile Termination Rates), łączna wartość projektu, zdefiniowana jako nadwyżka konsumentów pomniejszona o spadek nadwyżki producentów wyniesie w przybliżeniu 1,25 mld zł rocznie (około 3,74 mld zł w okresie 3 lat).

Podsumowanie kosztów i korzyści ekonomicznych obniżenia stawek MTR w okresie 3 lat (2009-2011):
nadwyżka producentów (koszt): -1.537.565.000 zł,
bilans kosztów dla finansów publicznych: -349.291.000 zł,
nadwyżka abonentów: 5.626.645.000 zł,
bilans dobrobytu społecznego: 3.739.789.000 zł.

Wartość dobrobytu społecznego wygenerowanego przez ten projekt jest zawsze dodatnia, w pełnym zakresie zmienności parametrów modelu.

Zobacz: pełny raport o korzyściach z obniżek stawek MTR (plik PDF; 216 kB).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UKE