DAJ CYNK

Za Facebooka płacimy danymi osobowymi i oglądaniem reklam. Serwis zmienia zasady świadczenia usług

orson_dzi

Rozrywka

Komisja Europejska, przy wsparciu państw członkowskich Unii Europejskiej, wynegocjowała zmiany warunków świadczenia usług przez Facebooka. Użytkownicy będą jasno informacji o odpowiedzialności serwisu oraz wykorzystywaniu danych osobowych.

W nowym zapisie warunków świadczenia usług Facebook wyjaśni użytkownikom, że portal jest darmowy, bo nie pobiera opłat pieniężnych. Za korzystanie z serwisu jest jednak pobierana inna forma opłat. Są to dane osobowe użytkowników oraz personalizowane reklamy, które są wyświetlane na podstawie zebranych informacjach o danej osobie. Serwis zarabia głównie na sprzedaży reklam.

Zobacz: Facebook posuwa się za daleko - serwis pyta nowych subskrybentów o hasła do ich kont e-mail

Użytkownicy dostaną też możliwość zgłoszenia sprzeciwu w przypadku usunięcia udostępnionych przez niego treści oraz zażądać ich ponownej oceny. Dodatkowo w przypadku usunięcia treści przez samego użytkownika, Facebook będzie mógł je przechowywać tylko przez maksymalnie 90 dni oraz wyłącznie w uzasadnionych przypadkach, np. w celu spełnienia żądania organu państwowego.

Zobacz: Setki milionów rekordów z danymi użytkowników Facebooka wyciekło za sprawą twórców aplikacji na tę platformę

Nowe warunki użytkowania serwisu mają być zapisane prostym językiem, tak żeby były zrozumiałem dla wszystkich użytkowników. Facebook ma wprowadzić zmiany do końca czerwca 2019 roku.

Zobacz: UOKiK dołącza do międzynarodowego apelu do Apple'a i Google

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: UOKiK