PTK Centertel poinformowała, że liczba klientów Orange przekroczyła już 10 milionów. Na koniec 2005 r. Orange posiadała ponad 9,9 mln klientów i 34 proc. udział w rynku. PTK Centertel zamierza w 2006 roku, mimo silnej konkurencji na rynku, utrzymać dynamiczne tempo rozwoju i stać się liderem rynku telefonii komórkowej. Zostanie to zrealizowane dzięki sile marki Orange, wprowadzeniu kolejnych innowacyjnych i konwergentnych produktów - w ramach strategii budowy operatora zintegrowanego w Polsce.
Dynamiczny wzrost liczby klientów Orange jest bezpośrednią konsekwencją dobrych wyników, jakie PTK Centertel osiągnął w 2005 roku oraz rosnącej pozycji marki Orange w Polsce i wprowadzanych nowych produktów i usług. Najważniejsze wyniki:
• Dwucyfrowy wzrost przychodów - o 14 proc. (6,4 mln zł)
• Wzrost udziału ilościowego w rynku do 34% (z 32,2% w 2004 roku)
• Wzrost liczby klientów (netto) o 33% czyli 2,5 mln nowych (z 7,4 mln w 2004 r.)
• 41% udział w nowych aktywacjach netto na rynku (aż 43% w 4 kw. 2005 roku)
Rynek telefonii komórkowej w Polsce w 2005 roku rozwijał się bardzo dynamicznie, gdyż wskaźnik jego penetracji osiągnął ok. 77 proc., co oznacza 26 proc. wzrost w stosunku do 2004 roku. W warunkach ostrej konkurencji cenowej na polskim rynku, PTK Centertel uzyskał dwucyfrowy wzrost przychodów o prawie 14% (2005/2004) oraz wzrost udziałów ilościowych w rynku (34 proc.). Ta wysoka dynamika wynikała ze wzrostu liczby klientów w Orange o 33% (tj. o 2,5 mln). W czwartym kwartale ub.r. liczba klientów wzrosła o rekordową liczbę 785 tys., co stanowiło 43% udziału w ogólnym wzroście bazy klientów (netto) na rynku.
Źródło tekstu: Orange