Według badań ABI Research, Polacy są najbardziej otwarci na technologię femtokomórek (ang. femtocells). Chęć zakupu urządzenia wyraziło 67% Polaków biorących udział w ankiecie.
Polacy są najbardziej otwarci na technologię femtokomórek - 67% respondentów zadeklarowało zakup tego urządzenia w Polsce, w Hiszpanii 62%, we Włoszech 61%, we Francji 34%, w Wielkiej Brytanii 34%, a w Niemczech 33%. Ankieta przeprowadzona została na 1800 użytkownikach telefonów komórkowych na zlecenie Motoroli.
Większości respondentów (75%) trzeba było przedstawić najważniejsze korzyści płynące z wprowadzenia femtokomórek (technologia jest w końcu nowa): lepszy sygnał komórkowy w domu, lepsza jakość połączeń oraz niższe koszty rozmów przeprowadzanych z domu. "Domowe" nadajniki 3G wykorzystujące łącza szerokopasmowe trafią z pewnością także do pubów i restauracji.
Największą zaletą femtokomórek względem już stosowanej technologii UMA (ang. Unlicensed Mobile Access) jest brak konieczności zakupu specjalnego telefonu komórkowego. W przypadku femtokomórek wystarczy dowolny telefon 3G.
54% respondentów zadeklarowało chęć zakupu femtokomórki od swojego dostawcy łącza szerokopasmowego. Jednocześnie 1/3 respondentów jest zainteresowana włączeniem femtokomórek do pakietu usług telekomunikacyjnych. Wyniki te podkreślają możliwość integracji usług mobilnych i szerokopasmowych.
Źródło tekstu: Motorola