DAJ CYNK

5G to lepsza rozrywka - tego oczekują konsumenci

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Rozrywkowe oczekiwania konsumentów wobec 5G

Kształtowanie nowych doświadczeń w strumieniowaniu wideo, wciągających mediach oraz e-sporcie - tego oczekują konsumenci od technologii 5G, wynika z badania 2019 Global Telecom and Media Consumer Survey firmy IBM.

Sieci 5G, z uwagi na dużą szybkość oraz pojemność, wpłyną na wiele aspektów życia. Najnowsze badania firmy IBM pokazują jednak, że dla konsumentów najważniejsze są zmiany w dostępie do mediów rozrywkowych o odpowiedniej jakości. 57% respondentów, wśród których znalazło się ponad 12 tys. konsumentów z 21 krajów, ekscytuje się tym, że 5G umożliwi im oglądanie strumieniowanego wideo w rozdzielczości 4K i 8K na urządzeniach mobilnych. Dla dużej części ankietowanych ważna jest też wirtualna rzeczywistość (45%), oglądanie filmów 3D (44%) oraz rozszerzona rzeczywistość (37%).

Zobacz: Sieci 5G rozwiążą problemy służby zdrowia? Jeżeli nawet nie, to zmienią oblicze medycyny
Zobacz: Technologia 5G zrewolucjonizuje... rolnictwo
Zobacz: 5G w sporcie i na stadionie Legii Warszawa. Ericsson pokazał nam możliwości nowej technologii

Oczekiwania konsumentów od 5G

Dla 55% badanych oczekuje, że technologia 5G pozwoli cieszyć się muzyką i koncertami, które będą zawierać dodatki z kręgu rozszerzonej rzeczywistości, na przykład cyfrowo generowane postaci na scenie. Połowa ankietowanych oczekuje wydarzeń sportowych z dodatkami typu animacje 3D oraz filmów i seriali z dodatkową zawartością.

Oczekiwania konsumentów od 5G

Badania firmy IBM pokazują, że miłośnicy e-sportu są bardziej zainteresowani 5G niż pozostali konsumenci. 49% z nich przejdzie do sieci nowej generacji, gdy tylko stanie się dostępna, a 54% entuzjastów e-sportu jest gotowa zapłacić więcej za usługi 5G.

Oczekiwania konsumentów od 5G

Zobacz: Dostawcę platformy do aukcji 5G poznamy w tym miesiącu. Nie wiadomo ile potrwa sama aukcja
Zobacz: Znamy ocenę ryzyka wdrożenia sieci 5G. Raport NIS ujrzał światło dzienne
Zobacz: 5G w sieci Orange - testujemy prędkość, zasięg i użyteczność

Więcej informacji można znaleźć w pełnej wersji raportu What consumers expect from 5G entertainment (w języku angielskim).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IBM