DAJ CYNK

Amerykańscy właściciele iPhone'ów wydają coraz więcej na płatne aplikacje i subskrypcje

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Użytkownicy iPhone'ów w USA wydali w 2018 roku o 36% więcej pieniędzy na aplikacje niż rok wcześniej. Najwięcej na gry.

Przeciętny użytkownik iPhone'a w Stanach Zjednoczonych wydał w ubiegłym roku 79 dolarów (303 zł) na płatne aplikacje i subskrypcje. To o 36% więcej, niż w 2017 roku (58 dolarów). Największy wzrost tego typu wydatków nastąpił jednak w 2016 roku (o 42%).

Raport Sensor Tower pokazuje, że największy wzrost odnotowano w przypadku usług opartych na subskrypcji, takich jak Netflix. Aplikacje tego typu są darmowe do pobrania i zainstalowania, ale aby z nich korzystać, trzeba ponosić comiesięczną opłatę za usługę. Z kwoty 79 dolarów  najwięcej wydano na gry - 44 dolary (169 zł). 8 dolarów (31 zł) wydano na aplikacje rozrywkowe, 5 dolarów (19 zł) na muzykę, a 4,4 dolara (17 zł) na aplikacje społecznościowe.

Zobacz: Apex Legends na Androida i iOS? Twórcy gry mają ambitne plany. Pozycja Fotnite jest zagrożona
Zobacz: Apple chce streamować gry i filmy. Rośnie konkurencja dla Netflixa i xCloud

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Sensor Tower