DAJ CYNK

Apple dalej na czele rynku inteligentnych głośników

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Marshall Uxbridge Voice

Rynek inteligentnych głośników odbudowuje się po kryzysie. Największy udział w tej odbudowie mają producenci z Chin.

Apple to firma, która spowodowała wielką rewolucję dotykowych smartfonów. Mimo tego, Amerykanie nie znajdują się ani na pierwszym, ani na drugim miejscu pośród największych producentów w tej kategorii sprzętowej. Wyraźnie prowadzą jednak w segmencie tabletów, inteligentnych zegarków oraz inteligentnych głośników. Agencja analityczna Strategy Analytics opublikowała właśnie najnowszy raport dotyczący tego rynku.

Z jego wstępnej wersji wynika, że Apple ma tam 21,6% udziału w rynku. Stanowi to niewielki spadek w porównaniu z poprzednim kwartałem, gdzie było to 21,9%. W analogicznym kwartale roku poprzedniego firma z Cupertino miała 23,5%. Na drugim miejscu znalazł się co prawda Google, jednak ma on tylko 17,1%. Dystans do wyszukiwarkowego giganta nadrobił chiński Baidu, który ma 16,7% udziału w rynkowym torcie. Na rynku ogółem sprzedano w ostatnim kwartale 30 milionów głośników, co jest odrobinę poniżej prognozy (30,3 mln) i dużym spadkiem w porównaniu do rekordowego czwartego kwartału 2019, kiedy było to 55,7 mln egzemplarzy.

Zobacz Nova będzie oddzielną marką Huawei? Smart zegarki, słuchawki, głośniki...
Zobacz Inteligentny głośnik może być piękny. Oto Marshall Uxbridge Voice

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics