Cyfrowy Polsat podał lakoniczny komunikat o zakończeniu współpracy z agencją ratingową Moody's Investors Service. Agencja wycofała rating spółki.
Spółka Cyfrowy Polsat podała, że podjęła decyzję o nieprzedłużaniu umowy i zakończeniu współpracy z agencją ratingową Moody’s Investors Service. W związku z tym agencja Moody’s wycofała rating korporacyjny nadany spółce.
Ostatni rating nadany spółce przez agencję ratingową Moody’s w dniu 5 października 2022 roku to rating długoterminowy na poziomie Ba3 z perspektywą negatywną. Rating został obniżony z poziomu Ba1.
Agencja Moody’s Investors Service wyjaśniała wtedy, że wpłynęła na to polityka finansowania nowych inwestycji w obszarze produkcji energii odnawialnej oraz nieruchomości.
Agencja tłumaczyła również, że obniżenie ratingu odzwierciedla osłabienie parametrów kredytowych wynikające ze wzrostu kosztów operacyjnych i niższych przychodów w segmencie mediowym, agresywną politykę finansową związaną z inwestygacjami w energetykę odnawialną i nieruchomości, a także zbliżające się płatności za odnowienie częstotliwości telekomunikacyjnych oraz termin spłaty kredytu bankowego, który przypada na 2024 rok.
Obecne oceny ratingowe Grupy Polsat Plus przyznane przez S&P Global Ratings i Fitch Ratings są dostępne pod adresem:
Zobacz: Plus i Cyfrowy Polsat zapłacą karę. Kręcili w sprawie ofert
Zobacz: Grupa Polsat Plus podała wyniki za 2022. Mniej usług i klientów, ale jest zysk
Źródło zdjęć: Telepolis.pl
Źródło tekstu: Cyfrowy Polsat, ISBnews