Jak co roku Forbes przygotował zestawienie 100 najcenniejszych marek na świecie. Liderem nadal Apple, przed Google, Microsoftem i Facebookiem.
Branża technologiczna ma najwięcej, bo 20 przedstawicieli w zestawieniu Forbesa. Dla porównania druga pod tym względem branża finansowa ma ich 13, a motoryzacyjna 12. W podziale na kraje, najcenniejsze są marki amerykańskie i ich w zestawieniu mamy aż 54. Drugie miejsce dla Niemiec - 12, a Francja i Japonia mają po 7.
Marka Apple, lider rankingu, zaliczyła jeden z mniejszych wzrostów wartości z pierwszej 10-tki zestawienia (8%), ale jej wartość 182,8 mld dolarów daje jej bezpieczną przewagę nad drugim Googlem - 132,1 mld dolarów. Wartość internetowego giganta wzrosła w ciągu ostatniego roku o 30%. Trzeci Microsoft zanotował wzrost o 21% do 104,9 mld dolarów, a czwarty Facebook, pomimo kryzysu, również zanotował wzrost (29%), a jego wartość to 94,8 mld dolarów.
Na kolejnych miejscach mamy Amazon i Coca-Colę, natomiast siódmy jest Samsung. Wartość marki to 47,6 mld dolarów i jest to wzrost o 25%. Warto tutaj zauważyć, że Samsung ma drugie co do wielkości przychody spośród pierwszej 10-tki - 203,4 mld dolarów. Najwyższe ma Apple i jest to 228,6 mld dolarów.
Idąc w dół rankingu, w poszukiwaniu innych bliskich nam marek, na 48 miejscu mamy Siemensa o wartości 12,8 mld dolarów (wzrost o 11%), na 63 miejscu Sony o wartości 10,2 mld dolarów. 79 miejsce przypadło Huawei. Wartość marki to 8,4 mld dolarów (wzrost o 15%).
Źródło tekstu: Forbes; wł