DAJ CYNK

App Store znów pokonał Google Play – w Święta zarobił znacznie więcej

Anna Rymsza

Prawo, finanse, statystyki

App Store zarobił więcej niż Google Play

W Boże Narodzenie posiadacze smartfonów wydali rekordowe kwoty na gry i aplikacje. Jednak w App Store zostawiliśmy znacznie więcej pieniędzy niż w Google Play.

W Google Play i App Store padł absolutny rekord zakupów. Właściciele smartfonów i tabletów zostawili w sklepach z aplikacjami o 34,5% więcej pieniędzy niż w Boże Narodzenie 2019 roku. W App Store było to o 35,2% więcej niż rok wcześniej, w Google Play zaś 34,5%.

Ile wydaliśmy na aplikacje? Kwota jest astronomiczna – 407,6 miliona dolarów na obu platformach. App Store zgarnął 68,4% tych pieniędzy, czyli 278,6 miliona dolarów. To żadne zaskoczenie. Nie od dziś wiadomo, że posiadacze sprzętu z jabłkiem częściej płacą za gry i narzędzia do pracy niż użytkownicy Androida, choć generalnie ściągają mniej aplikacji.

Globalne wydatki na gry i aplikacje

Przypominam, że wciąż mówimy tylko o jednym dniu. Między 1 i 27 grudnia do sklepów z aplikacjami popłynęło aż 9 miliardów dolarów. W dobiegającym końca 2020 roku padł jeszcze jeden rekord: już w listopadzie mobilne wydatki przekroczyły 100 miliardów dolarów. Taka sytuacja miała miejsce pierwszy raz w historii i z pewnością przyczyniła się do tego pandemia, ale nie bez znaczenia jest rozwój mobilnego grania.

Zobacz: Google Play nie jest najgorszy: Ranking bezpieczeństwa sklepów z aplikacjami
Zobacz: Apple App Store zarobił na grach więcej niż Google Play
Zobacz: Google Play: 28 miliardów pobrań aplikacji w 3Q2020, ponad trzy razy więcej niż z App Store

Najwięcej zarobiły gry i TikTok

Na co wydaliśmy tyle pieniędzy? Najwięcej zarobiły gry mobilne. W Święta wydaliśmy na nie 295,6 miliona dolarów – 27% więcej niż rok temu. Najwięcej na świecie zarobiła gra „Honor of Kings”, wydana przez chiński Tencent. Wśród aplikacji o bardziej użytkowym charakterze najwięcej pieniędzy przyniósł TikTok – 4,7 miliona dolarów.

Raport wyszczególnił też dane z USA, gdzie najwięcej pieniędzy poszło na grę „Roblox” i dostęp do usługi Disney+. 

Informacje o wydatkach pochodzą z analizy firmy Sensor Tower.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Apple

Źródło tekstu: SensorTower