DAJ CYNK

Polacy oszaleli na punkcie tego sprzętu. Sprzedaż licz w setkach tysięcy

Patryk Łobaza (BlackPrism)

Prawo, finanse, statystyki

Polacy oszaleli na punkcie tego sprzętu. Sprzedaż licz w setkach tysięcy

W ciągu pięciu miesięcy od światowej premiery smartwatchy z serii HUAWEI WATCH GT4 w Barcelonie zyskały one wśród Polaków ogromną popularność. Chiński producent pochwalił się liczbami.

Smartwatche Huawei Watch GT4 zostały zaprezentowane pięć miesięcy temu w Barcelonie. Od tamtej pory sprzedały się w Polsce, jak świeże bułeczki, o czym nie zamierzał wspomnieć sam producent. Nic dziwnego, do sprzedaży trafiło aż 7 wersji zegarków, w tym 4 z większą kopertą w rozmiarze 46 mm oraz 3 wersje z mniejszą, o średnicy 41 mm, więc każdy może znaleźć tu coś dla siebie.

Huawei pręży muskuły. Polacy oszaleli na punkcie ich zegarków

Najpopularniejszym smartwatchem Huawei w Polsce, sprzedanym w liczbie ponad 95 000 sztuk, była seria HUAWEI WATCH GT3. Od swojego rynkowego debiutu w październiku 2021 r. smartwatche z tej serii znalazły w naszym kraju już niemal 200 000 nabywców. Aż 58% ze sprzedanych urządzeń przypadło na wersję w rozmiarze 42 mm, co oznacza, że był to najbardziej rozchwytywany kobiecy smartwatch Huawei w ubiegłym roku. Na wersje z kopertą o rozmiarze 46 mm przypadło 42% sprzedaży.

– Fakt, że aż 50 000 Polek i Polaków zdecydowało się na zakup smartwatchy Huawei z serii WATCH GT4 jest dla nas ogromnym powodem do dumy. Debiut nowego modelu błyskawicznie przełożył się na rynkowy sukces, a także uzupełnił naszą ofertę i pozwolił nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców. W minionym roku odnotowaliśmy też wyraźny, 25-procentowy wzrost sprzedaży smartwatchy premium w porównaniu do 2022 r., natomiast w odniesieniu do roku 2021 wzrost ten jest aż 2,5-krotny. Było to możliwe ze względu na premiery dwóch nowych serii smartwatchy z segmentu premium: HUAWEI WATCH Ultimate i HUAWEI WATCH 4

– mówi Martin Sun, Country Manager, Huawei CBG Polska.

Na drugim miejscu podium najchętniej kupowanych smartwatchy Huawei w Polsce znalazł się HUAWEI WATCH Fit 2, który znalazł ponad 70 000 nabywców. Również w przypadku tego modelu okazało się, że był on wybierany częściej przez kobiety niż mężczyzn. Najpopularniejszą wersją, kupioną przez 59% osób, był zegarek w wersji Active w kolorze różowym. Nieco bardziej uniwersalna wersja Active w kolorze czarnym przełożyła się na 31% sprzedaży.

Najbardziej udanym sprzedażowo miesiącem 2023 r. dla Huawei w Polsce był grudzień, kiedy aktywowanych zostało prawie 20 000 smartwatchy z serii HUAWEI WATCH GT4, z czego 53% przypadło na wersję z mniejszą kopertą w rozmiarze 41 mm. Można więc wnioskować, że był to popularny pomysł na świąteczny prezent.

Zobacz: Apple strzeliło focha. Polacy stracili dostęp do ważnej funkcji
Zobacz: Samsung Galaxy Fit3 na wideo. Wygląda obłędnie

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: tinhkhuong / Shutterstock.com, materiały prasowe

Źródło tekstu: materiały prasowe oprac. własne