DAJ CYNK

Huawei ze smartfonami mierzy w 5-proc. udział w Europie

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

W I półroczu Huawei sprzedał 64,2 mln smartfonów, o 62% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Tylko w II kwartale chiński dostawca sprzedał ich 20,6 mln na rynkach w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85% więcej niż w ubiegłym roku.

W I półroczu Huawei sprzedał 64,2 mln smartfonów, o 62% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Tylko w II kwartale chiński dostawca sprzedał ich 20,6 mln na rynkach w Azji, Ameryce Łacińskiej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, czyli o 85% więcej niż w ubiegłym roku.

Zobacz: Światowy rynek smartfonów w 2Q2014 wg IDC.

Wzrost o 550% nastąpił na Bliskim Wschodzie i w Afryce, 275% w Ameryce Łacińskiej, 180% w regionie Azji i Pacyfiku oraz 120% w Europie. Według analiz opracowanych przez Kantar Worldpanel ComTech, w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedaż smartfonów Huawei wzrosła o 123% na pięciu głównych europejskich rynkach: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, we Włoszech i w Hiszpanii. Huawei posiada obecnie 3-procentowy udział w rynku w Niemczech i Hiszpanii i zamierza zwiększyć go w niedalekiej przyszłości do 5%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Huawei