DAJ CYNK

Inteligentne zegarki sprzedają się jak cieple bułeczki

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Apple Watch Series 5

Rynek tabletów zmniejsza się od lat, rynek smartfonów po dlugim wzroście dostał poważnej zadyszki, a rynek inteligentnych zegarków... urósł. I to naprawdę znacznie.

Przywykliśmy do tego, że słuchamy o spadkach na rynku. Jest kryzys, to wszystkie rynki się zmniejszają, a prawie wszyscy producenci tracą, prawda? Chlubnym wyjątkiem jest rynek inteligentnych zegarków, który stale rośnie. Nie zamierza on iść w ślady rynku smartfonów czy tabletów. W minionym kwartale sprzedano 13,7 mln urządzeń, to wzrost o 20,2% z 11,4 w analogicznym okresie roku poprzedniego.

  • Na pierwszym miejscu znajduje się standardowo Apple, który sprzedał 7,6 mln zegarków. To wzrost z 6,2 mln. Udało się tym samym wywalczyć udział w rynku sięgający 55,5% (wcześniej było to 54,5%)
  • Na (bliskim, ale jednak odległym) drugim miejscu znalazł się Samsung, który sprzedał 1,9 mln zegarków. To wzrost z 1,7 mln, ale udział rynkowy spadł z 14,9% do 13,9%.
  • Ściga go Garmin, który sprzedał 1,1 mln zegarków. To wzrost z 0,8 mln. Jednocześnie firmie udało się zwiększyć udział w rynku z 7 do 8%. 
  • Cała reszta sprzedała 3,1 mln urządzeń, co jest wzrostem z 2,7 mln. Jednocześnie jednak rynkowy udział reszty spadł z  237% do 22,6%.

Zobacz Test Honor Magic Watch 2 (42 mm) po 2 miesiącach noszenia
Zobacz Polar Grit X – nowy smartwatch sportowo-wyprawowy. Odporny, napakowany funkcjami treningowymi

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Strategy Analytics