DAJ CYNK

Internet mobilny jest kobietą: panie kupują ze smartfonem, panowie wolą komputer

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Poszukując w sieci najlepszej oferty, co druga kobieta wyciąga telefon, a 72% mężczyzn siada przed komputerem. Podobnie jest z czytaniem promocyjnych wiadomości, przeglądaniem sklepów internetowych oraz płatnościami online - w każdym z tych przypadków kobiety chętniej niż mężczyźni wybierają smartfon.

Dekadę temu było prościej - komputery służyły do korzystania z Internetu, natomiast po telefon sięgaliśmy głównie po to, by do kogoś zadzwonić lub wysłać SMS-a. Teraz wiele się zmieniło, o czym świadczy raport SMSAPI  “Komunikacja marki - Oczekiwania Konsumenta”. Konsumentów zapytano między innymi o to, do jakich celów wykorzystują konkretne urządzenia.

Większość respondentów (59%) stwierdziła, że wiadomości z ofertą promocyjną chętniej przeczyta na ekranie telefonu niż na komputerze. Jednak na kolejnych etapach kontaktu z e-sklepem, im bliżej zakupu, tym bardziej sympatia użytkowników przesuwała się w stronę dużego ekranu - 65% stwierdziło, że płatności woli już dokonać na komputerze.

W pewnych grupach respondentów sympatia do urządzeń mobilnych jest większa. Ze smartfonów chętniej korzysta młodzież niż pokolenie ich rodziców. Ponadto smartfony cieszą się większą popularnością u kobiet niż u mężczyzn.

Zobacz: Mamy już dość kłamstw w reklamach. To powinno być nagłaśniane w mediach
Zobacz: Wydatki reklamowe branży telekomunikacyjnej w 1Q2019 - Plus ponownie na czele stawki
Zobacz: Fake newsy, hejt i sexting otaczają młodzież w Internecie

Internet mobilny jest kobietą

Z badania SMSAPI dla czterech wybranych etapów kontaktu konsumentów ze sklepami internetowymi (odebranie wiadomości promocyjnej, wyszukiwanie oferty, przeglądanie sklepu, płatność) wynika, że kobiety częściej sięgają po smartfon od mężczyzn przy robieniu zakupów. Największa różnica (21,1 p.proc.) została odnotowana przy wyszukiwaniu interesujących ofert. Na telefon wskazało 49,4% kobiet i 28,3% mężczyzn. Podobnie wysoka rozbieżność wystąpiła przy pytaniu o odbieranie wiadomości z ofertą promocyjną.

- Taki wynik to cenna wskazówka dla marek adresujących swoją ofertę głównie do kobiet. Powinny komunikować się ze swoimi klientami przede wszystkim przez kanał mobilny wykorzystując aplikacje mobilne, SMS-y czy typowo smartfonowe social media jak np. Instagram.

- powiedział Andrzej Ogonowski z SMSAPI

Nowości a przyzwyczajenia

Istotny wpływ na preferowany sposób korzystania z Internetu ma również wiek użytkowników. W badaniu SMSAPI widać to szczególnie w pytaniu o najczęściej używane urządzenie do szukania oferty w sieci. Wśród osób w wieku 18-29 lat większość ankietowanych (57%) wybrała smartfon, jednak w kolejnych przedziałach wiekowych jego popularność spada. W grupie 50+ ponad 87% skorzystałoby z komputera.

- Wiele osób zaczynało swoją przygodę z Internetem, gdy nie było jeszcze smartfonów. Zdążyły przyzwyczaić się do komputerów i trzymają się nich, mimo że mają mniej przyjazny interfejs, z niektórymi zadaniami radzą sobie gorzej i nie mamy ich stale przy sobie. Młode pokolenie wychowało się z telefonami komórkowymi w ręku. Nie pamięta nieresponsywnych stron, które były koszmarem mobilnego internetu jeszcze 5 lat temu, nie boi się klikać w linki w SMS-ach. W badaniu aż 73% dwudziestolatków stwierdziło, że wiadomości z ofertą promocyjną woli dostawać na telefon.

- dodał Andrzej Ogonowski

Ankieta
31%
4%
62%
1%
3%

Wszystkich głosujących: 199

Źródło ankiety: Internet mobilny jest kobietą: panie kupują ze smartfonem, panowie wolą komputer

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SMSAPI