Wcięcie w ekranie to jeden z obowiązkowych elementów w tegorocznych smartfonach. Ile do tej pory sprzedano takich modeli?
Wcięcie jak w iPhonie X
Chociaż to nie Apple zapoczątkował ekrany z wcięciem w górnej części, to jednak to właśnie z iPhonem X najbardziej kojarzymy ten element. Nawet pozostali producenci porównują się do Apple'a, ale przekonują przy tym, jak np. Huawei, że ich wcięcie jest inne (lepsze). Bo jest krótsze, mniejsze, węższe, w innym kształcie...
Wcięcie to również jeden z najbardziej znienawidzonych tegorocznych trendów, dlatego też większość producentów pozwala je sztucznie wyłączyć poprzez odpowiednie wygaszenie części ekranu.
Zobacz: ZTE Iceberg - gdy jedno wcięcie to zbyt mało
Ile smartfonów z wcięciem trafia na rynek?
Jak informuje Sigmaintell Consulting, w I połowie 2018 roku na rynek trafiło 86,1 mln smartfonów z wcięciem w ekranie, co stanowi 14,25% wszystkich sprzedanych smartfonów. Najwięcej tego typu urządzeń sprzedał Huawei - 25,4 mln egzemplarzy. Drugie miejsce dla Apple'a, który sprzedał w tym roku 20,7 mln iPhone'ów X.
Warto też zwrócić uwagę, że najwięcej smartfonów sprzedał w tym roku Samsung, który nie ma w ofercie ani jednego modelu z wcięciem w ekranie. Przypadek?
Zobacz: IDC: Huawei deklasuje Apple'a
Źródło tekstu: Digi Times; wł