DAJ CYNK

Miliony SMS-ów od sklepów - spam czy informacja?

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Brytyjskie sklepy wyślą łącznie ponad 40 milionów SMS-ów w trakcie szalonego weekendu z rabatami oraz w okresie przedświątecznym.



Brytyjskie sklepy wyślą łącznie ponad 40 milionów SMS-ów w trakcie szalonego weekendu z rabatami oraz w okresie przedświątecznym.

Sklepy stacjonarne i online w Wielkiej Brytanii wykorzystują mocno akcję sprzedażową w ramach Black Friday i Cyber Monday oraz okres przedświąteczny, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów z informacjami o swoich produktach i usługach. Eksperci firmy Infobip przewidują, że tylko w trakcie minionego weekendu oraz w nadchodzących 3 tygodniach sklepy wyślą do swoich klientów nawet 40 milionów SMS-ów.

Wiadomości tekstowe wciąż wyróżniają się rekordowo wysokimi współczynnikami otwarć na poziomie 95 procent. Dla porównania ten sam wskaźnik dla wiadomości e-mail wynosi zaledwie 23 procent. Dlatego w Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu to SMS jest częściej wybieranym narzędziem niż newslettery, wiadomości głosowe lub działania w komunikatorach mobilnych.

W Polsce również rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w celach reklamowych. W ostatnich latach ruch SMS-ów w okresie przedświątecznym rósł o 10-15% rok do roku.

Według Ovum w 2018 r. liczba SMS-ów wysłanych rocznie modelu A2P (Application-to-Person) wyniesie 2,19 biliarda. Dla porównania 5 lat wcześniej było ich 1.4 biliarda. Wyzwaniem dla operatorów telefonicznych jest znalezienie sposobów na odróżnianie informacji pożądanych przez konsumenta od natarczywych reklam.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Infobip

Tagi: sms