Brytyjskie sklepy wyślą łącznie ponad 40 milionów SMS-ów w trakcie szalonego weekendu z rabatami oraz w okresie przedświątecznym.
Sklepy stacjonarne i online w Wielkiej Brytanii wykorzystują mocno akcję sprzedażową w ramach Black Friday i Cyber Monday oraz okres przedświąteczny, aby dotrzeć bezpośrednio do klientów z informacjami o swoich produktach i usługach. Eksperci firmy Infobip przewidują, że tylko w trakcie minionego weekendu oraz w nadchodzących 3 tygodniach sklepy wyślą do swoich klientów nawet 40 milionów SMS-ów.
Wiadomości tekstowe wciąż wyróżniają się rekordowo wysokimi współczynnikami otwarć na poziomie 95 procent. Dla porównania ten sam wskaźnik dla wiadomości e-mail wynosi zaledwie 23 procent. Dlatego w Wielkiej Brytanii w dalszym ciągu to SMS jest częściej wybieranym narzędziem niż newslettery, wiadomości głosowe lub działania w komunikatorach mobilnych.
W Polsce również rośnie zainteresowanie wykorzystaniem SMS-ów w celach reklamowych. W ostatnich latach ruch SMS-ów w okresie przedświątecznym rósł o 10-15% rok do roku.
Według Ovum w 2018 r. liczba SMS-ów wysłanych rocznie modelu A2P (Application-to-Person) wyniesie 2,19 biliarda. Dla porównania 5 lat wcześniej było ich 1.4 biliarda. Wyzwaniem dla operatorów telefonicznych jest znalezienie sposobów na odróżnianie informacji pożądanych przez konsumenta od natarczywych reklam.
Źródło tekstu: Infobip