DAJ CYNK

Netia ogranicza nakłady reklamowe, kablówki zwiększają

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

W 2012 roku nominalny budżet reklamowy dwóch największych operatorów kablowych - UPC Polska i Vectry - wzrósł o około 20%. Netia z kolei ograniczyła swoje wydatki reklamowe o prawie połowę - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez rpkom.pl.

W 2012 roku nominalny budżet reklamowy dwóch największych operatorów kablowych - UPC Polska i Vectry - wzrósł o około 20%. Netia z kolei ograniczyła swoje wydatki reklamowe o prawie połowę - wynika z danych Kantar Media opublikowanych przez rpkom.pl.

Kantar Media, analizując wydatki reklamowe, szacuje, że w 2012 roku na swoje kampanie Netia wydała 46,9 mln zł (o 48,6% mniej niż w 2011 roku). Koszty te nie zawierają wydatków poczynionych na propagowanie usług w Internecie.

UPC Polska wydała w 2012 roku 40,7 mln zł, o 20,3% więcej niż rok wcześniej. Około 80% całej kwoty wydano w I półroczu. Vectra podzieliła swoje roczne wydatki zdecydowanie bardziej równomiernie. W I półroczu wydała 10,5 mln zł, w drugim 12,2 mln zł, a suma wydatków poczynionych na reklamę pozainternetową była o 17,7% większa niż w 2011 roku.

Powyższe kwoty to wydatki cennikowe, rabaty od nich mogą wynosić nawet powyżej 70%. Realne kwoty wydatków znane są tylko reklamodawcom. Dane te dobrze pokazują jednak wzrosty i spadki, a także realne różnice pomiędzy podmiotami.

Zobacz: 2 mld wydatków reklamowych operatorów, prawie 30 mln zł od Virgin.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: rpkom.pl