DAJ CYNK

Jedna trzecia ruchu na stronach internetowych pochodzi od klientów Orange, Play, Plusa i T-Mobile

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Samsung Galaxy Note10+, strona telepolis.pl

34% ruchu na polskich stronach internetowych pochodzi z sieci operatorów komórkowych Orange, Plus, T-Mobile i Play - podaje Puls Biznesu. Dane pochodzą z badania ponad 600 tysięcy witryn WWW hostowanych przez serwis nazwa.pl.

W Polsce z Internetu korzysta ponad 28 mln osób, wynika z raportu serwisu nazwa.pl. Coraz większa część polskich internautów przegląda strony internetowe, łącząc się z nimi za pośrednictwem sieci komórkowych, Najpopularniejszym sposobem dostępu do witryn WWW wciąż pozostają łącza sieci stacjonarnych, jednak aż 34% ruchu na nich generowane jest za pośrednictwem takich operatorów telefonii komórkowej, jak Orange, Play, Plus i T-Mobile.

Zobacz: RFBenchmark: W październiku najszybszy Internet mobilny był w T-Mobile
Zobacz: Wyniki rankingu SpeedTest.pl za październik. Na mobilnym podium raz T-Mobile, raz Play...

Jest jedno ale. Nazwa.pl zaznacza w swoim raporcie, że niektórzy operatorzy świadczą usługi dostępu do Internetu również poprzez łącza przewodowe i niemożliwe jest ustalenie dokładnej liczby odwiedzin generowanych wyłącznie przez sieci komórkowe. Taka sytuacja ma miejsce na przykład w przypadku sieci Orange, więc nie powinno nikogo dziwić, że w Wielkiej Czwórce za 58% ruchu internetowego odpowiadają klienci właśnie tego operatora. I nie jest to raczej zasługą sentymentów związanych z byciem kontynuatorem Telekomunikacji Polskiej, jak możemy przeczytać na łamach Pulsu Biznesu, lecz raczej posiadaniem dosyć rozbudowanej sieci światłowodowej oraz konwencjonalnej (kable miedziane), z których korzystają polscy internauci. A co u innych? Z sieci Plus pochodzi 15% ruchu, z T-Mobile 14%, a z sieci Play 13%.

Zobacz: SMS-y w naszym kraju mają się świetnie - używa ich 94% Polaków
Zobacz: Klientów ofert na kartę jest coraz mniej. Króluje abonament

Jak podaje raport, 66% ruchu na stronach internetowych hostowanych przez serwis nazwa.pl pochodzi od klientów operatorów kablowych. Z tego 8,86% pochodzi z UPC, 6,5% z Netii, 2,91% z S-Net, 2,45% z Vectry, a 2,21% ze spółki Multimedia Polska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Puls Biznesu, wł