DAJ CYNK

Sąd Apelacyjny utrzymał karę dla Plusa. Chodzi o „Power LTE bez limitu danych”

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Plus Power LTE bez limitu danych kara Sąd Apelacyjny

Polkomtel, operator sieci Plus, ma zapłacić 18 mln zł kary za kampanię Power LTE bez limitu danych. Reklamy wprowadzały w błąd, co potwierdził Sąd Apelacyjny.

Pod koniec 2016 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję o nałożeniu na spółkę Polkomtel, operatora sieci Plus, kary w wysokości 18,4 mln zł. Urząd stwierdził, że kampania „Power LTE bez limitu danych” wprowadzała w błąd, ponieważ rzeczywiste warunki oferty różniły się od prezentowanych w reklamach, ograniczając zarówno wielkość transferu (pakiety danych), jak i prędkość transmisji danych po wykorzystaniu pakietu. Karę w wysokości 5,3 mln zł dostał za to również Cyfrowy Polsat.

Zobacz: Power LTE z ukrytym lejkiem
Zobacz: UOKiK: Plus naprawi usługi premium oraz wypłaci rekompensaty

Polkomtel odwołał się od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który przyznał rację operatorowi. Urząd się odwołał i sprawa trafiła do Sądu Apelacyjnego, który stwierdził, że reklamy Plusa wprowadzały w błąd i utrzymał karę nałożoną przez UOKiK.

Sąd podkreślił, że reklama nie musi zawierać wszystkich elementów usługi, ale nie może przekazywać nieprawdziwych informacji. Zgodnie z wyrokiem, Polkomtel został zobowiązany do publikacji ogłoszeń w tv o decyzji – emisja 7 dni dwa razy w tygodniu.

– napisał UOKiK na Twitterze

Cyfrowy Polsat również przegrał przed Sądem Apelacyjnym i zapłacił karę, a następnie złożył skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. Nie wiadomo, czy podobny krok zostanie wykonany w przypadku kary dla spółki Polkomtel.

Zobacz: Vectra podwyższała ceny wbrew umowom, UOKiK postawił zarzuty
Zobacz: Glovo i Uber Eats źle rozliczają zamówienia? Sprawdzi to UOKiK

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Plus

Źródło tekstu: UOKiK, Telko.in