DAJ CYNK

Polacy kupują mobilnie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Z raportu mShopper 2.0 wynika, że Polacy coraz chętnie używają urządzeń mobilnych do robienia zakupów.

Z raportu mShopper 2.0 wynika, że Polacy coraz chętnie używają urządzeń mobilnych do robienia zakupów.

Polacy w ostatnich latach coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych. Obecnie już 75% Internautów posiada urządzenie mobilne. 40% z nas świadomie i aktywnie korzysta z mobilnych aplikacji oraz wykonujemy średnio 5 różnych czynności określonych jako smart.

Czynności smart wykonywane przez Polaków:

Czynność Procent użytkowników
Internet 64%
SMS, MMS i komunikatory 59%
Mapy i nawigacja 38%
Zdjęcia i filmy 51%
Słuchanie muzyki 50%
Oglądanie filmów 44%
Aplikacje mobilne 41%
Czytanie e-booków 40%
Portale społecznościowe 47%
Gry 35%


Polacy są coraz bardziej zbratani ze smartfonem, używają coraz aktywniej aplikacji, korzystają z coraz większej liczby aplikacji. To pochodna coraz szybszych sieci komórkowych i powiększającego się zasięgu LTE zapewniających coraz większy komfort użytkowania. Play - posiadający bazę najbardziej zaawansowanych użytkowników mobilnych - sprzedaje praktycznie wyłącznie smartfony z LTE. Pozostali operatorzy są niewiele w tyle. A wszyscy pełną parą inwestują w sieć 4G - zauważa Witold Tomaszewski, redaktor naczelny TELEPOLIS.PL.

Coraz częściej robimy zakupy w Internecie za pomocą urządzeń mobilnych. Robi to 37% wszystkich internautów i 53% osób korzystających z zakupów w sieci. W stosunku do 2015 roku spodziewany jest wyraźny wzrost transakcji zawartych z poziomu ekranu tabletu lub smartfonu.

Urządzenie 2015 rok 2016 rok
Laptop 87% 80%
Tablet 16% 29%
Smartfon 23% 43%


Za pomocą urządzeń mobilnych nie tylko realizujemy transakcje, ale również wykonujemy różne czynności okołozakupowe, czyli porównujemy oferty, szukamy inspiracji lub zostawiamy opinie o produkcie. Tego typu czynności wykonuje 91% użytkowników smartfonów i tabletów. O jakich czynnościach mowa?

Czynność 2015 rok 2016 rok
Pomysł 13% 36%
Porównanie ofert 16% 34%
Decyzja 10% 33%
Płatność 10% 35%
Sprawdzenie statusu zakupów 19% 44%
Opiinowanie 12% 35%


Mimo wszystko na pytanie, czy wypróbujesz zakupy mobilne jeszcze w 2016 roku? aż 43% badanych odpowiedziało, że raczej nie, a 11% zdecydowanie nie. Z kolei 38% uważa, że raczej tak, a 8% zdecydowanie tak. Z drugiej jednak strony 49% badanych planuje zwiększyć wydatki na zakupy mobilne, 32% pozostawić je na tym samym poziomie, a 4% chce je zmniejszyć.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Allegro