DAJ CYNK

Ranking Brand Finance: Deutsche Telekom to najcenniejsza marka telekomunikacyjna w Europie

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

Ranking Brand Finance: Deutsche Telekom to najcenniejsza marka telekomunikacyjna w Europie

Grupa Deutsche Telekom po raz kolejny została najcenniejszą europejską marką telekomunikacyjną i trzecią na świecie – wynika z najnowszego raportu Brand Finance Global 500. W ogólnej klasyfikacji, w skali globalnej niemiecki operator znalazł się na 23 miejscu.

Według najnowszego raportu Brand Finance Global 500 Grupa DT odnotowała w 2020 roku najwyższą wartość marki w swojej historii, wynoszącą 51,1 miliarda USD. Ten wynik oznacza wzrost o 27,9 procent w stosunku do roku poprzedniego (39,96 mld USD). Po zmianach strukturalnych i odświeżeniu marki w 2008 roku Grupa Deutsche Telekom zwiększyła swoją wartość o 475 procent.

Zobacz: Stratosferyczna stacja bazowa LTE Deutsche Telekom poleciała na wysokość 14 km

W najnowszym rankingu Brand Finance Global 500 Deutsche Telekom zajął trzecie miejsce wśród światowych firm telekomunikacyjnych, za Verizonem i AT&T, a przed China Mobile. Grupa poprawiła również swoją pozycję w rankingu największych firm niemieckich na świecie, zajmując drugie miejsce za Mercedes-Benz, a przed Volkswagenem i BMW. 

Zobacz: 5G w Deutsche Telekom obejmuje już 40 mln osób

Telekom jest notowany na 23 miejscu w ogólnym rankingu najcenniejszych marek świata.  Najbardziej wartościową marką na świecie jest Apple, który pokonał Amazon i Google. 

Jednym z kilku istotnych czynników, które zdaniem Brand Finance przyczyniły się do wzmocnienia pozycji Deutsche Telekom, była udana fuzja T-Mobile z firmą Sprint w Stanach Zjednoczonych i związany z nią rebranding oraz rozbudowa tam sieci 5G.

Zobacz: T-Mobile USA: dokonało się ostateczne połączenie z siecią Sprint
Zobacz: T-Mobile USA oficjalnie startuje z siecią 5G

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Deutsche Telekom

Źródło tekstu: Deutsche Telekom / T-Mobile Polska