DAJ CYNK

Rośnie popularność muzycznych serwisów streamingowych

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Użytkownicy smartfonów coraz chętniej sięgają po aplikacje do streamingu muzyki. W ostatnim roku ich popularność wśród posiadaczy urządzeń z Androidem wzrosła o 25%.

Użytkownicy smartfonów coraz chętniej sięgają po aplikacje do streamingu muzyki. W ostatnim roku ich popularność wśród posiadaczy urządzeń z Androidem wzrosła o 25%.

Obecnie najpopularniejszym serwisem muzycznym na świecie jest Spotify. W czerwcu 2015 roku korzystało z niego 20 mln płatnych subskrybentów, podczas gdy z Apple Music i Deezera odpowiednio 6,5 oraz 6,3 mln. Ze Spotify najchętniej korzystają użytkownicy zarówno Androida, jak i iOS. Co ciekawe, pierwsza piątka najpopularniejszych aplikacji dla obu systemów jest taka sama.

Rosnąca popularność serwisów muzycznych, to jednocześnie wzrost przychodów dla ich właścicieli. Porównując III kwartał 2014 roku z analogicznym okresie bieżącego roku, przychody z 10 najpopularniejszych aplikacji do streamingu muzyki wzrosły o 105%. W kwestii przychodów również króluje Spotify.

Ze streamingu muzyki najchętniej korzystają osoby w wieku 25-44 lata, ale pod względem zużycia transferu przegrywają oni z młodszą grupą wiekową 13-24 lata.

Przyszłość streamingu muzyki może należeć do serwisu YouTube, dzięki YouTube Red. Do tej pory na przeszkodzie w wygodnym słuchaniu muzyki w serwisie stał brak możliwości minimalizowania aplikacji. Mimo wszystko dla wielu osób i tak jest to cały czas główne źródło muzyki, zarówno w urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: App Annie; wł