DAJ CYNK

Rynek tabletów w 2015 roku wg IDC

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

IDC zaprezentowało dane dotyczące sprzedaży tabletów w 2015 roku. Spadek popularności tego typu urządzeń jest coraz bardziej widoczny.

IDC zaprezentowało dane dotyczące sprzedaży tabletów w 2015 roku. Spadek popularności tego typu urządzeń jest coraz bardziej widoczny.

Dwaj czołowi gracze na rynku tabletów zaliczyli w 2015 roku wyraźny spadek sprzedaży. W przypadku Apple było to o 21,8% mniej, a w przypadku Samsunga 16,1%. Do pierwszej piątki, głównie dzięki dużemu wzrostowi w IV kwartale roku, wskoczyło Huawei.

Rynek tabletów w IV kwartale 2015 roku (w mln egzemplarzy):

Producent Sprzedaż w 4Q2015 Udział w rynku w 4Q2015 Sprzedaż w 4Q2014 Udział w rynku w 4Q2014 Wzrost rok do roku
1. Apple 16.1 24.5% 21.4 28.1% -24.8%
2. Samsung 9.0 13.7% 11.0 14.4% -18.1%
3. Amazon.com 5.2 7.9% 1.9 2.5% 175.7%
4. Lenovo 3.2 4.8% 3.7 4.8% -13.5%
5. Huawei 2.2 3.4% 1.0 1.3% 124.6%
Others 30.2 45.8% 37.4 49.0% -19.2%
Total 65.9 100.0% 76.4 100.0% -13.7%


Sprzedaż tabletów w 2015 roku (w mln egzemplarzy):

Producent Sprzedaż w 2015 roku Udział w rynku w 2015 roku Sprzedaż w 2014 roku Udział w rynku w 2014 roku Wzrost rok do roku
1. Apple 49.6 24.0% 63.4 27.6% -21.8%
2. Samsung 33.4 16.2% 39.8 17.3% -16.1%
3. Lenovo 11.2 5.4% 11.2 4.9% 0.4%
4. ASUS 7.1 3.4% 11.8 5.1% -39.9%
5. Huawei 6.5 3.1% 3.0 1.3% 116.6%
Others 99.1 47.9% 100.9 43.8% -1.8%
Total 206.8 100.0% 230.1 100.0% -10.1%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC; wł