DAJ CYNK

Samsung odbija Indie

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Indie przez lata były jedną z głównych twierdz Samsunga. Wszystko zmieniło się razem z gwałtownym wzrostem znaczenia marki Xiaomi. Chińczycy z każdym rokiem coraz bardziej panoszyli się w Indiach. Teraz koreańska firma powoli odbija drugi najludniejszy kraj świata.

Według ośrodka Strategy Analytics na pozycji lidera w Indiach dalej znajduje się Xiaomi (10,2 miliona sprzedanych urządzeń w ostatnim kwartale, wzrost o 300 tysięcy w stosunku do analogicznego kwartału 2018), ale Samsung sprzedał 9,4 miliona smartfonów (wzrost o aż 1,4 miliona). Na dalszych pozycjach znalazły się marki koncernu BKK Electronics: Vivo, Oppo i Realme (odpowiednio 3,9 mln, 2,9 mln i 2,8 mln). Vivo i Oppo zanotowały kilkusettysięczne straty, jednak BKK może być zadowolony dzięki przewyższającym straty tamtych marek zyskom Realme.

Koreańczycy zanotowali również zyski w segmencie telefonów tradycyjnych - udziały Samunga w rynku indyjskim wzrosły z z 9% do 21%. Odbiło się to na liderze, którym była marka Jio. Udziały Jio (produkującego telefony z KaiOS) spadły z 42% do 28%.

 

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: strategy analytics, counterpoint, wł