DAJ CYNK

Spada widoczność reklam w polskim Internecie

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą typu display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50% - wynika z badania firmy Meetrics.



Pod koniec ubiegłego roku średni czas kontaktu z reklamą typu display skrócił się do 20,7 sekund, a wskaźnik widoczności reklam spadł do 50% - wynika z badania firmy Meetrics. Oznacza to, że połowa budżetów na ten cel była wydawana nieefektywnie. Polska znalazła się pod tym względem na końcu europejskiej stawki. Nieco lepsze wyniki odnotowała reklama wideo, dla której wskaźnik widoczności sięgnął 56%.

W tej chwili większość reklam jest praktycznie niewidoczna dla użytkowników. Wskaźnik widoczności wynosi 50%, co oznacza, że połowa reklam wykupionych przez reklamodawców nie dotarła do konsumenta. Czas kontaktu z reklamą wynosi średnio około 20 sekund. Te wyniki oglądalności świadczą o tym, że na polskim rynku mamy jeszcze sporo pracy, aby przekonać wydawców i reklamodawców, że ten wskaźnik jest ważny i trzeba go optymalizować - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomasz Piątkowski, country manager Meetrics Polska.

Jak wynika z międzynarodowego raportu "Viewability Benchmark Report", opublikowanego przez firmę Meetrics, IV kwartał 2017 roku przyniósł zauważalne pogorszenie wskaźników widoczności reklam display na polskim rynku. Średni czas kontaktu z reklamą display skrócił się do 20,7 sekund (wobec 27,5 sekundy w poprzednim kwartale), a wskaźnik widoczności spadł z 55% do poziomu 50%. w ujęciu kwartalnym.

Według ekspertów spadki miały po części charakter sezonowy, spowodowany większą liczbą reklam emitowanych w okresie przedświątecznym. Tomasz Piątkowski zauważa również, że w Polsce badanie widoczności reklam jest przeprowadzane dopiero od czerwca ubiegłego roku, a jego dokładność jest coraz większa.

uropejska średnia w IV kwartale 2017 roku wyniosła 62% (wskaźnik widoczności). Polska - z wynikiem 50% - znalazła się na końcu europejskiej stawki. Dla porównania, w Niemczech ten wskaźnik wyniósł 55%, we Francji - 62%, a we Włoszech - 63% Liderem po raz kolejny została Austria, z wynikiem 67%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria