DAJ CYNK

Spotify ma już 35% rynku, YouTube Music daleko z tyłu

Michał Świech

Prawo, finanse, statystyki

Spotify logo

Rynek strumieniowanej muzyki rośnie jak na drożdżach. Na jego czele nadal znajduje się Spotify, który ma już ponad jedną trzecią rynku.

Są branże, dla których koronawirus to złote czasy, o jednej z nich - aplikacjach ułatwiających komunikację podczas pracy zdalnej - już pisaliśmy. Inna to aplikacje strumieniujące muzykę. Analitycy agencji Counterpoint uważają, że dzięki epidemii rynek ten wzrośnie aż o 25%. A jak wygląda sytuacja wśród największych graczy? Na czele znajduje się Spotify z 35% udziałów w rynku. Wyraźnie w tyle jest reszta peletonu. Drugi Apple Music ma bowiem 19%, a na trzecim stopniu podium jest Amazon Music z 15%.

Na czwartej pozycji uplasował się chiński Tencent Music z 11%, natomiast zaledwie 6% ma YouTube Music. Pozostałe 14% należy do innych rynkowych graczy. Sam tort do podziału na koniec 2020 ma liczyć 450 milionów użytkowników. Oczywiście mówimy tutaj o tych płacących.

Zobacz Nowe, lepsze szaty Spotify. Na takie zmiany czekaliśmy
Zobacz BLIK w Spotify, Uberze, Booking.com, eBayu i Linkedinie? To możliwe dzięki Adyen

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: counterpoint, wł