DAJ CYNK

Światowy rynek tabletów w 3Q2014 według IDC

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

W III kwartale 2014 roku na rynek trafiło 53,8 mln tabletów, o 11,5% więcej niż w III kwartale 2013 roku - wynika z danych IDC.

W III kwartale 2014 roku na rynek trafiło 53,8 mln tabletów, o 11,5% więcej niż w III kwartale 2013 roku - wynika z danych IDC.

Sprzedaż tabletów stopniowo zwalnia, 12,8% spadek odnotował największy producent tego typu urządzeń - Apple. Sprawiło to, że Samsung coraz bardziej zbliża się do pierwszego miejsca w zestawieniu, choć jego wzrost sprzedaży na poziomie 5,6% w skali roku nie rokuje zmiany lidera w przyszłym kwartale.

Sporym zaskoczeniem jest RCA na piątym miejscu z 2,6 mln sprzedanych tabletów. To amerykański producent sprzętu elektronicznego, którego historia sięga 1919 roku. Swoje tablety sprzedaje obecnie głównie w USA, a jego bardzo dobre wyniki to efekt niskich cen i współpracy z siecią supermarketów Walmart.

Producent 3Q2014
(mln sztuk)
Udział
(3Q2014)
3Q2013
(mln sztuk)
Udział
(3Q2013)
Zmiana roczna
Apple 12,3 22,8% 14,1 29,2% -12,8%
Samsung 9,9 18,3% 9,3 19,3% 5,6%
Asus 3,5 6,5% 3,6 7,4% -0,9%
Lenovo 3,0 5,7% 2,3 4,8% 30,6%
RCA 2,6 4,9% 0,9 1,8% 194,0%
Pozostali 22,5 41,8% 18,1 37,4% 24,4%
ARazem 53,8 100% 48,3 100% 11,5%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC

Tagi: 3q2014